שחקני באר שבע חוגגים. בקרוב שוב בליגה האירופית?
שחקני באר שבע חוגגים. בקרוב שוב בליגה האירופית?צילום: פלאש 90

לא רק הגרלת מוקדמות ליגת האלופות התקיימה היום בניון שבשוויץ, כאשר גם במפעל השני בחשיבותו בכדורגל האירופי, הליגה האירופית, הוגרלו הקבוצות השונות.

בהגרלה הוגרלו שלוש קבוצות ישראליות - הפועל באר שבע, מכבי חיפה ומחזיקת הגביע בני יהודה.

בעוד חיפה ובאר שבע צריכות לנצח את משחקיהן במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, הכתומים משכונת התקווה יחכו למנצחת במשחק בין ארסנל טולה הרוסית לנפטצ'י באקו מאזרבייג'אן.

הדרומיים מבירת הנגב יכולים לעבור את יריבתם הזקחית, קייראט בדרך למפגש מול המנצחת במשחק בין נורשפינג השבדית ולייפאיה הלטבית, בדרך להופעה נוספת בשלב הבתים של הליגה האירופית אליו הגיעה רק לפני שנתיים וחצי ל-32 האחרונות.

לעומתה, מכבי חיפה תצטרך להציג יכולת שיא בכדי להעפיל לשלב הבא ולפגוש בו את המנצחת במשחק בין לוקומוטיב פלובדיב הבולגרית וספרטק טרנבה הסלובקית, כשזו תשחק בסיבוב השני מול מחזיקת הגביע הצרפתית, שטרסבורג. אם אכן תפתיע חיפה ותעפיל לשלב הבא, היא לא צפויה להתקשות בדרך לפלייאוף על המקום בשלב הבתים של הליגה האירופית.

דווקא מחזיקת הגביע, בני יהודה היא זו שתתקל בקושי יחסי בדרך לשלב הפלייאוף, כשזו תפגוש כאמור את ארסנל טולה הרוסית.

בקבוצה הרוסית משחקים שני שחקנים מוכרים לליגת העל הישראלית - אוואנס קנגווה שהגיע מהפועל רעננה וגאורגי קוסטדינוב ממכבי חיפה, זאת מלבד שחקנים מובילים נוספים שעשויים להקשות על הכתומים משכונת התקווה.

האם תהיה נציגה ישראלית בשלב הבתים של הליגה האירופית? בקרוב נדע.