אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום הדס פרוש, פלאש 90

החל מהבוקר (שלישי) יפעלו בתי החולים במתכונת שבת כצעד ראשון של העיצומים בהם פותחות האחיות לאחר שהניסיונות להגיע לעמק השווה עם נציגי משרד הבריאות כשלו.

העיצומים נפתחים לאחר פגישה בין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ועם הממונה על השכר באוצר לבין נציגי האחיות בניסיון לפתור את מצוקת כוח האדם והפגיעה בשכר האחיות, הסיבות המרכזיות בגינן מוחות האחיות.

בתום הפגישה שניסתה למנוע את פתיחת העיצומים פרסם משרד הבריאות הודעה ולפיה "נציגי המדינה נפגשו היום עם הסתדרות האחיות במטרה למנוע את הפגיעה הצפויה במטופלים כתוצאה מהשביתה המתוכננת מחר. בישיבה עלו הצעות רבות וקונסטרוקטיביות על מנת למנוע את השביתה. לצערנו המגעים לא הגיעו להסכמה". עוד הבהירו במשרד הבריאות כי בכוונת המדינה לפנות לבית הדין לעבודה.

משמעות העיצומים היא הפעלת חדרי ניתוח במתכונת חירום בלבד, הפעלה מצומצמת של מחללקות האישפוז, השבתת הצוותים הסיעודיים של מרפאות החוץ, המכונים ואשפוז היום. הפעילות במרפאות קופות החולים תתקיים גם היא במתכונת חירום.

עיקר המחאה מתמקדת בהחלטת האוצר לקצץ ממשכורתן של אחיות שהשתתפו בעיצומים חמישה אחוזים וסדר גושל של עשרים אחוזים ממשכורות האחיות האחראיות.