מכבי תל אביב החתימה לשנתיים את אלייז'ה בראיינט (24, 1.96), ששיחק בעונה שעברה במדי הפועל אילת.

בראיינט משחק בעמדות הקלע והסמול פורוורד ונחשב ריבאונדר טוב לעמדה שלו. יש לו גם היכרות עם החיים בישראל והכדורסל הישראלי.

"שחקן כשרוני נוסף הצטרף אלינו במטרה לעזור לקבוצה להשיג את מטרותיה", אמר לאחר החתימה המאמן יאניס ספרופולוס לאתר הרשמי של המועדון. "הוא סקורר נהדר עם אישיות נפלאה ומתאים בדיוק למנטליות של מכבי".

אלייז'ה בראיינט הוסיף, "אני מגיע למכבי נרגש מאוד ואסיר תודה לשחק במועדון. אוהדים, הגיע הזמן להתרגש - בואו נעשה משהו מיוחד".

במכבי תל אביב אומרים כי צירופו של בראיינט מוסיף לקו האחורי גארד בעל גוף גדול למדי, כאשר מדובר בשחקן שיש לו את כל הכלים להשתלב במערכת גדולה בצורה די מהירה בגלל היכולת לבצע פעולות בשטף המשחק שלא תלויות בכמה זמן יש לו עם הכדור. "גם כשהוא לא מייצר משהו בעצמו, האמריקני הצעיר ניחן בתזמון מצוין ומוצא את הדרך להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון. כך הוא הופך לשחקן שיכול לקלוע, אך מבלי להכריח מצבים", אומרים גורמים בקבוצה.

לאחרונה בליגת הקיץ, שם שיחק 4 משחקים במדי מילווקי, הציג אלייז'ה בראיינט יכולת קבלת החלטות איכותית ובחירת זריקות ברמה גבוהה. באחד המשחקים תופקד כרכז וסיים עם 8 אסיסטים, במשחק אחר הראה את יכולתו כסקורר עם 31 נקודות ב-25 דקות מול מינסוטה.

בארבעת המשחקים העונה מול מכבי קלע בממוצע 18.8 נקודות (63% לשתיים ו-44% מהשלוש) ומסר 3.3 אסיסטים לערב. במהלך העונה הסדירה עמדו הממוצעים שלו בליגה על 17.6 נקודות (רביעי בליגה, 65% לשתיים), 5.7 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ו-1.4 חטיפות למשחק בדרך ל-19.4 נקודות מדד (רביעי בליגה).

בפלייאוף עמדו המספרים על 17 נק', 5.6 ריב', 3.6 אס' ו-1.4 חט' להתמודדות. הוא צלף 31 נקודות מול הרצליה, הוריד 11 ריבאונדים נגד נהריה, סיים עם 38 נק' מדד בביקור אצל גלבוע/גליל וגם חטף 4 פעמים במשחק מול ירושלים.

בראיינט גדל בניו המפשייר, החל לשחק בתיכון ואת תקופת המכללות החל באוניברסיטה קטנה בצפון קרוליינה. לאחר מכן עבר ל-BYU, אוניברסיטה במדינת יוטה, והתבלט כסקורר עם אחוזי קליעה גבוהים וקור רוח מרשים לגילו, לצד יכולת טובה בריבאונד. הוא מורמוני, נשוי לג'נל ולאביו קוראים, באופן מפתיע, ישראל.