השקעות נדל"ן
השקעות נדל"ןצילום: pixabay

בשנים האחרונות ארה”ב סובלת מהמחסור החמור ביותר זה עשור בדירות להשכרה, בעקבות איטיות הבנייה והעובדה שיותר אמריקאים מעדיפים לשכור דירות מאשר לקנות אותן. המרוויחים העיקריים מכך הם בעלי הדירות, בין אם מדובר במשקיעים מוסדיים מוול סטריט או ברוכשים פרטיים.

אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR- השקעות בנדל"ן בארה"ב, מוסיף כי אורח החיים האמריקאי מסתמך על תזזיתיות, שינויים תכופים במקומות עבודה, ומעבר בין ערים ומדינות. תהיה הסיבה אשר תהיה, האמריקאים מעדיפים לשכור, ולכם יש את ההזדמנות להשכיר.

רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת סיטי אר המתמחה בהשקעות בנדל”ן מסוג Multifamily בארצות הברית מסביר כי בעקבות הממצאים, המשקיעים הגדולים בישראל כבר יודעים כי ששוק הנדל”ן האמריקני היא הזדמנות השקעה טובה. כך למשל, לפי ניתוח של כלכלני חברת המשכנתאות הגדולה פרדי מאק, היצע הדירות והבתים להשכרה נמוך כיום מהביקוש, לראשונה מאז 2001. המשמעות ברורה: יתרון למשקיעים מוסדיים, שהוציאו יותר מ–25 מיליארד דולר מאז 2012 על רכישת בתים להשכרה. שוק השכרת הדירות הולך וצומח בחמש השנים האחרונות, אבל נראה כי כעת הוא מגיע לשיא, שמאפשר למשכירי הדירות להעלות את דמי השכירות וליהנות מקהל שוכרים איכותי יציב יותר.

למרות ההיקפים הגדולים של העסקאות, עדיין מדובר בצעדים ראשונים של הגופים המוסדיים בישראל לעומת עמיתיהם בעולם. בארה”ב, השקעות בנדל”ן מניב מהוות עוגן בהיקף של כ-10% מהפורטפוליו של עשירי המדינה. סביר להניח שבשנים הקרובות, ובוודאי עד שהבנקים המרכזיים יחלו במהלכים של העלאת ריבית, נראה כיצד נכסי נדל”ן אמריקניים הולכים ותופסים מקום של כבוד בפורטפוליו ההשקעות של המנהלים הגדולים, שמחפשים אחר תשואה גם מעבר לים.