אמי פלמור
אמי פלמורצילום: Hadas Parush/Flash90

שר המשפטים אמיר אוחנה הדיח מתפקידה את מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור.

הוא גם פנה לנציב שירות המדינה וביקש למנות את איש אמונו, אופיר כהן, לתפקיד מנכ"ל המשרד.

פלמור, שימשה כמנכ"לית המשרד בחמש וחצי השנים האחרונות.

היא הובאה לתפקיד על ידי שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, נשארה לעבוד גם עם השרה איילת שקד והשניים פעלו במשותף להובלת רפורמות שונות.

יו״ר ״הימין החדש״ ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה בתגובה כי "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות, ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות".

"אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל", דברי שקד.

המתנה המיוחדת של אמי פלמור לשרה שקדלע"מ

מפלגת כחול לבן הגיבה להדחתה של פלמור. "הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק".

"הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו. נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה", לשון תגובת כחול לבן.

חבר הסיעה, מיכאל ביטון מתח ביקורת שר המשפטים. "‏השר אוחנה טעית. היית פזיז מדי. אמי פלמור מונתה על ידי ⁦‪ציפי לבני‬⁩ וזכתה לאמון של ימנית אחת - איילת שקד. לא סתם. היא אחת המנכ״ליות הטובות במדינה. עשתה שוויון, הזיזה את המערכת ונאמנה לשריה. פיספסת".

ח"כ פנינה תמנו-שטה אמרה, "‏אמי פלמור, היא מנכ"לית בלתי רגילה. ‏מקצוענית על, ושליחת ציבור אמתית ורצינית שידעה להוביל תהליכים בלי מורא תוך דבקות במטרה. ‏אוחנה זה הפסד שלך".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי "ההדחה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על ידי שר המשפטים הזמני אוחנה היא חריגה בוטה מסמכויות ממשלת המעבר".

"בייחוד כשמדובר בממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. ההדחה מריחה רע מאוד, כאילו נועדה להבהיל כל עובד ציבור שלא מיישר קו עם רוח המפקד", הוסיפה רוזין.