העצומה
העצומהצילום: מארגני העצומה

מאות אזרחים בהם כ-150 פרופסורים וכ-50 רבנים מובילים חתמו על עצומה שהוגשה לנשיא המדינה ולראש הממשלה בקריאה לבלום את ההתעמרות של המשטר הסיני במתרגלי פאלון-גונג.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אחד ממובילי ההחתמה, פרופ' יעקב לביא, מנהל מחלקת השתלות לב בבית החולים שיבא ונציג ישראל בארגון הבינלאומי 'רופאים נגד נטילת איברים בכפייה'.

בעצומה, מסביר פרופ' לביא, מובעת "קריאה לכל המובילים במדינה ובאמצעותם לכל העם בישראל לפתוח את העיניים למה שקורה בסין שהוא לא פחות מפשעים נגד האנושות".

"בחודש האחרון סיכם טריבונל בינלאומי שחקר את המתרחש בסין וקבע שמזה עשרים שנה מתרחש בסין פשע נגד האנושות. מאות אלפי אסירי מצפון מהפאלון גונג ובאחרונה גם מהאויגורים והטיבטים נכלאים ומוצאים להורג לפי הזמנה, בחסות המשטר הסיני, וכל זאת לצורך נטילת איבריהם לצורך השתלות לתיירי השתלות שנקבצים לסין מכל העולם. זה הליך נפשע בסדר גודל שהאנושות לא הכירה, לפחות לא במאה השנים האחרונות. לוקחים בכך חלק אנשי המשפט, בתי החולים ועוד, תעשייה של מיליארדי דולרים שבמהלכה מוצאים להורג אנשים חפים מפשע. אנחנו קוראים למנהיגי ישראל להיות מודעים לכך ולקרוא לשלטונות הסיניים לחדול ממעשה נפשע זה".

אבל האם למנהיגים בישראל יש את התעוזה לעמוד מול מקביליהם הסיניים, נציגי המעצמה הכלכלית המאיימת על ארה"ב, ולומר את הדברים? פרופ' לביא סבור כי אכן יש חשש שמנהיגי ישראל חוששים מלהעלות את הדברים, "אבל אני סבור שדווקא אנחנו אנשי העם היהודי, שחווינו את מה שחווינו, ניסיון השמדה של בני עמנו, אנחנו אמורים להיות מובילים וראשונים בעולם, כי אסור לנו להיכנע לעוצמה הכלכלית הסינית ולומר שבגללה נעצום עיניים מדברים ברורים לחלוטין".

"לפני 15 ו-20 שנה הדברים היו מסובכים יותר כי אז השלטונות בסין הכחישו את הדברים מכל וכול. לימים, בעקבות לחץ בינלאומי, הם הודו באופן חלקי בכך שנידונים למוות הם המקור לאיברים, אבל טענו שמדובר באסירים פורמאלי שנידונו למוות ולא אסירי מצפון והם ממשיכים את ההכחשה הזו עד היום. כיהודים אסור לנו לעצום עיניים".

הדברים אינם מסתכמים בהוצאות להורג. המתרגלים ואסירי המצפון עוברים גם עינויים, כפי שעולה מעדויותיהם של מתרגלים שנמלטו מסין. אלה "העידו בפורומים בינלאומיים, החל מהסנאט האמריקאי ועד פורמים אירופאיים, הם עוברים סדרה עצומה של עינויים בלתי אנושיים ולעיתים תכופות עוברים בדיקת דגימות דם כדי לוודא את התאמתם למכירת איבריהם, כך שאלו גם עינויי גוף, גם עינויי נפש ובסופו של דבר רצח".

על הארגון הבינלאומי בו הוא חבר כנציג ישראל, 'רופאים נגד נטילת איברים בכפייה', הוא מספר: "זוהי קבוצה של רופאים מכל העולם, מאוסטרליה ועד ארה"ב ואירופה. אנחנו מעלים על נס בכל פורום בינלאומי את נושא נטילת האיברים בכפייה שהמרכז שלהם הוא בסין. כשהתחלנו איש לא שעה לקולות שלנו, אבל הגענו למצב שבו המשטר הסיני מודיע שיחדל משנת 2015 להשתמש באיברי אסירים שנדונו למוות, אבל אנחנו מוכיחים שהדברים נמשכים עד היום הזה למרות ההצהרות הללו".

הציפייה ממקבלי מסמך העצומה, מסביר פרופ' לביא, היא "המינימום הוא שבכל מגע קרוב עם גורמים סיניים, מנשיא סין ועד אנשי עסקים, שהנושא יעלה על השולחן. הם לא אדישים. לחץ בינלאומי וביקורת פומבית עושים את שלהם. הסינים לא רוצים להיות מוקעים בפורומים בינלאומיים. קוראים לאנשי האקדמיה לשקול קשרים אקדמיים עם סין ובכך להביא את שאת נפשנו מהמעשים".

באשר לחשש מענישה כלכלית או אחרת מצידה של סין לצעדים שכאלה, סבור פרופ' לביא כי "כשעל כף המאזניים נמצא פשע נגד האנושות שום ענישה, חמורה ככל שתהא, לא שוות ערך לסיכוי לעצור את הפשע הזה".