הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: הלל מאיר/TPS

בראיון ליומן ערוץ 7 מתיחס ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, למהלכי החבירה של מפלגות הימין תוך שהוא קובע כבר בפתח הדברים כי הוא אינו מציב איסורים או גבולות גזרה למאמציהם של הפוליטיקאים להביא לאיחוד.

"יש רק הכרח שאף קול לא יילך לאיבוד, וכולם יצביעו בכיוון של שמירת ארץ ישראל שהיא נשמת אפינו. שלא נאבד קולות. לכן צריך לעשות את הדברים בצורה אחראית ביותר", אומר הרב דרוקמן ומביע שביעות רצון לנוכח הקריאה העולה מציבור הציונות הדתית המעוניין באחדות ומעביר מסרים ברוח זו למנהיגיו.

"אני די בטוח שבסופו של דבר, אמנם אין הרבה זמן, אבל מדובר באנשים אחראים מאוד ובימים הקרובים נוכל לברך על המוגמר, להפשיל שרוולים ולדאוג שעם ישראל בהמוניו יצביע בכיוון הנכון".

באשר לשאלת הצבתה של איילת שקד, בהיותה מי שאינה שומרת מצוות, בראש הרשימה, מסרב הרב דרוקמן להתייחס ישירות ואומר: "אני מודה ומתוודה שאי לא רוצה לדבר על כך למרות שיש לי עמדה בנידון. אני רוצה שהדברים יסוכמו מעשית בכיוון הנכון וללא לחצים לטובת עם ישראל ולטובת העניין". לדבריו רק לאחר שהדברים יסוכמו, במידה ותהיה התעניינות בעמדתו הוא ימצא לנכון לפרסם אותה.

על זאת נשאל הרב דרוקמן אם קיים בעיניו הבדל בין מציאות בה בראש רשימת הציונות הדתית מוצב אדם חילוני, לבין מציאות שבה מפלגת הציונות הדתית שומרת על אוטונומיה עצמאית ורק בראש הרשימה המאוחדת, הבלוק הפוליטי-טכני, עומד אדם שאינו שומר מצוות.

"עקרונית יכול להיות הבדל בעניין. בוודאי שבראש הציונות הדתית צריך לעמוד אדם ציוני דתי גם בהשקפה וגם באורח חייו המעשיים, אבל אני לא רוצה להגיד יותר כי יהיה בכך התערבות שלי ואני לא רוצה להתערב כי אני סומך על האנשים שכולם רוצים את טובת העניין. שום דבר אינו אישי ואף אחד לא דואג לאגו שלו אלא לעניין. אני מקווה שאחרי שהעניין יגמר עם ישראל יהיה מרוצה ויתמוך בהמוניו ברשימה הזו".