שפי פז
שפי פזצילום: קובי ריכטר/TPS

הפעילה החברתית שפי פז, המזוהה כמובילת המאבק במסננים בדרום תל אביב, חשפה איך מתנהלות שיטות ההשתקה כנגדה. לטענתה, גם משטרת ישראל "משרתת אינטרסים של השתקה".

בראיון ל'103FM' סיפרה פז על ההתנהלות של הענקית פייסבוק כנגדה. "אני בדרך כלל נחסמת אחת לכמה חודשים", אמרה. "מי שקורא אותי יודע שאני מאוד מאוד זהירה, אני יודעת שיושבים לי על הדף אני יודעת שמדווחים, אבל השיטה היא כנראה, שיושבת חבורה של אנשים שמדווחת על כל פוסט ועל כל תגובה שלי. אז 100 לא תופס וה-101 תופס".

פז סיפרה על הפעם האחרונה שנחסמה: "זה היה סרטון של ההפגנה האחרונה של הפליפינים, אני העליתי קטעים מהסרטון הזה גם קודם ולא זכור לי שהיה שם איזה טקסט בעייתי. ופה אנחנו נכנסים לבעיה הקשה, שולחים לי הודעה 'הפוסט לא עמד בכללי הקהילה, חסמנו אותך'. איזה פוסט? איך אני אלמד לתקן את 'דרכי הנלוזות' אם אני לא אדע איזה פוסט?"

"אני פונה לדובר של פייסבוק באמצעות התקשורת והעיתונאים ומבקשת שיגידו לי לפחות על מה ואני לא מקבלת הסבר", ציינה.

"זאת השתקה מטורפת שכל מי שהם מחליטים שהוא גזעני לא מדבר", אמרה. "ברגע שאתם נגד הגירה בלתי חוקית למדינה, או ברגע שהחלטתם שאין סימן שאלה על הגירה - אתם ברשימה של הרעים השחורים".

לדבריה, "אנחנו עומדים ברמות של השתקה מכל הכיוונים, יש השתקה פוליטית. שמתם לב שחוץ מפוסט שהעלה היום בצלאל סמוטריץ' אף אחד לא נוגע בנושא של גירוש הפיליפניות?".

פז המשיכה וחשפה את עומק ההשתקה. "זה מתחיל מהפוליטיקה ומהליכוד, שנכשל בסופו של דבר ולא רוצה שהנושא הזה יעלה במערכת הבחירות, אבל גם מימין לו וגם משמאל, כל אחד מהשיקולים שלו או מהפחדנות שלו. זה נמשך בתקשורת, ששמה יש השתקה ורק בזכות זה שיצרתי במשך השנים קצת קשרים אישיים עם כמה עיתונאים אני מקבלת פסקה פה ופסקה שם".

לבסוף אמרה פז, "משטרת ישראל משרתת פה אינטרסים של השתקה. השבוע הוזמנתי לחקירה על תלונה שהגיש נגדי מישהו על תקיפה לפני ארבעה חודשים. שים לב, ארבעה חודשים זה שכב ויצא פתאום, למה? ובמפתיע הם ביקשו ממני גם בדיקת DNA. כשאמרתי שאני לא רוצה אז הם ענו לי ש'אין בעיה וזה ילקח ממני בכוח'".