בנות המדרשה
בנות המדרשהצילום: חמדת הדרום

טקס סיום השנה של מדרשת "מבראשית" המשתייכת למכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ליד נתיבות נערך אמש (שני).

בארוע לקחו חלק נשיא המכללה היוצא פרופ' שאול קרקובר, סגן הנשיא המכללה לעניינים מנהליים ד"ר חיים שקד, ראש המדרשה הרב ישי פרויליכט, הרב דוד פימנטה המלמד במכללה, וחברי סגל האקדמי.

הרב ישי פוירליכט אמר בהתרגשות, "סיימנו יחד שנה של עשייה רוחנית. נדבך אחר נדבך בנינו יחד בניין רוחני ואני עומד כעת בפניכם כאב גאה מול ילדיו. כאן במדרשה קיבלתן את הכלים לקראת היציאה החוצה אל החיים "האמיתיים" ואני מאמין שכאשר אתן תעמדו מול אתגרים שונים - אתן תוכלו להם".

הרב דוד פימנטה, מצוות רבני המדרשה הוסיף, "אני מודה לבורא עולם שזימן אותנו מכל קצות הארץ לחמדת הדרום ועזר לנו להגשים חלום. תודה על חוויות רוחניות וחברתיות ושנה כל כך משמעותית בצל כנפיה של מדרשה אהובה, מדרשת מבראשית".

נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר בירך את חניכות המדרשה. "בפרשת השבוע, פרשת פנחס, בני ישראל נמצאים בסופה של תקופת המדבר ובתחילת ההיערכות לכניסה לארץ. גם בנות המדרשה מסיימות פרק אחד ויוצאות לדרכן בחיים כ'מדרשיסטיות' שספגו את אווירת הנגב במכללת חמדת הדרום. כעצה, מניסיון אישי רב, אני מציע לכן לבחור יעד וייעוד לחיים ולחתור להגשימם".

עוד הוסיף קרקובר:,"זכיתן לקנות עולם של תורה ואמונה, ואנו זכינו שבאתן בשערינו לגדול ולהתפתח. זה גם הזמן והמקום לברך את הרב פוירליכט ששקד על צמיחתכן הרוחנית, וכן את צוות המדרשה והמכללה שדאגו לכל מחסורכן".

סגן הנשיא לעניינים אקדמיים ד"ר חיים שקד אמר באירוע כי "תלמידים הם תוצר איכות של המורים שלהם, מורים באיכות גבוהה מביאים את התלמידים שלהם לאיכות גבוהה בכל מובן- גם בהישגים גם בערכים, גם בחינוך, בלמידה ובכל דבר. אני אומר זאת מכיוון שאתן מסיימות כעת פרק אחד ופותחות פרק חדש בחייכן, וכעת תעמוד השאלה מה במה לעסוק בחיים ומה ללמוד".

"אחרי שנה שהתמלאתן רוחנית והתפתחתן , תחזרו בהמשך לשדה החינוך. זוהי משימה חשובה מאין כמותה, זהו ייעוד ושליחות לכולנו ואני קורא לכן- בואו ללמוד בחמדת הדרום על מנת שתהפכו בעתיד למחנכות ומנהלות בישראל", הוסיף שקד.

מנכ"ל המכללה קובי ויצמן פנה להורי החניכות, "אני מקווה מאוד שבתקופה שהבנות היו כאן אתם מרגישים שהבנות עברו תהליך משמעותי; שנבנתה הקומה האישיותית הבאה שלהן על מנת שיהיו בוגרות ואחראיות יותר. הן למדו 'לשמה' ולא לצורך המבחן והשפיעו על המשפחה בצורה חיובית. כפי שציינו פה עמיתיי-'מבראשית' משמשת כמזוזה של המכללה, זוהי תפיסתנו האקדמית והדתית, ובעזרת ה' זוהי רק תחילת דרככן כאן ושנזכה לראותכן כפרחי הוראה במכללה".