ארון בגדים
ארון בגדיםצילום: אייסטוק

מחקירה ראשונית עולה כי מותו של התינוק בן השנה וחצי בערד היום (שלישי), נגרם לאחר שנכנס לתוך ארון בגדים, הסתבך עם השמיכות - ונחנק למוות.

יורם כהן חובש באיחוד הצלה שהגיע לבית המשפחה סיפר כי "יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו בפעוט פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו".

"למרבה הצער נקבע מותו בתום מאמצי ההחייאה. סיפרו לנו כי הפעוט נחנק במהלך משחק בביתו", הוסיף כהן.

אתמול נשכח התינוק יהודה ורנר במכונית במודיעין עילית ונפטר ממכת חום. מחקירה ראשונית עלה כי האם, מנהלת מעון, יצאה לקניות ואחרי כשלוש שעות בחנות נזכרה שהשאירה את בנה ברכב. היא נכנסה איתו לבית כנסת סמוך, ועוברי אורח הזמינו לו אמבולנס. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים אסף הרופא, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

במועצה לשלום הילד אמרו בעקבות המקרה הקשה כי "חייבים לעצור את מקרי המוות הנוראיים והמיותרים של ילדים בתוך רכבים בוערים". עוד אמרו במועצה כי פנו מספר פעמים למשרד התחבורה בדרישה לפעול באופן מיידי לקידום תקנות שיחייבו התקנת מערכת התראה ברכבים פרטיים בדיוק כפי שקיימת ברכבי הסעות תלמידים.

"משרד התחבורה חייב לפעול לאלתר לקביעת תקנה שיכולה להציל את חייו של הילד הבא ובמקביל להמשיך במסע הסברה יומיומי ואינטנסיבי בכל אמצעי התקשורת", הוסיפו במועצה. "על המדינה וגם על ההורים מוטלת האחריות לעשות כל שניתן כדי למנוע הישנות מקרים כאלה".