מנדלבליט
מנדלבליטצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

על אף הביקורת החריפה על החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה להדיח את מנכ"לית המשרד אמי פלמור, ודרישת התנועה לאיכות השלטון לבטל את ההדחה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עודכן בדבר ההדחה ואישר אותה. כך פורסם היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11.

בדיווח נאמר כי מנדלבליט לא מצא סיבה להתערב ולמנוע את ההדחה של פלמור. היועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון להתערב, משתי סיבות: התייחסות לממשלת המעבר כממשלת מעבר ארוכה שנמצאת במצב מיוחד; המהלך הוגדר כפרישה לבקשת השר ולא כפיטורים.

כמו כן, השר אוחנה בירר לגבי מועמדים להחלפת פלמור בעבר, עוד בטרם הדחת המנכ"לית, אולם הם נפסלו על הסף בשל אי התאמה לתפקיד וחוסר ניסיון ניהולי.

מנכ"לית משרד המשפטים היא חברה בוועדה לבחירת פרקליט המדינה. במערכת הפוליטית עלתה השערה כי הדחתה של פלמור נועדה להקל על שר המשפטים ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו בהליך לבחירת מחליפו של שי ניצן.

מהליכוד נמסר כי "כמעט כל שר מחליף את מנכ״ל משרדו עם כניסתו לתפקיד - כך היה מאז ומעולם. זאת משילות בסיסית וזאת דמוקרטיה, ההיפך הוא היוצא מן הכלל. לשר משפטים משמאל היה לוקח שעתיים להחליף את מנכ״ל משרדו כדי להבטיח שמדיניותו תיושם. שר המשפטים אוחנה אמר שהחליט להחליף את מנכ״לית משרדו כבר לפני שבועות, כך שכל קשר בין החלטתו לבין פוסט שפורסם ברשת רק לפני יומיים זה לא יותר מעוד פייק ניוז".