איילת שקד
איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

ברורה לי המשמעות של ממשלת שמאל, יחד עם זאת, פחד אינו תכנית עבודה ולא הכל טכני. איני מפחד מממשלת אחדות לאומית בראשות בנימין נתניהו.

הציונות הדתית זו מהות ואידאה גדולה, שבענווה ובעוז מובילה עם ועולם.

גם בראש המפלגה הפוליטית של הציונות הדתית, בלא לפסול שום איש ושום אישה, צריך שתעמוד דמות ציונית דתית המשמשת גם דוגמא אישית לדור הצעיר בכל הליכות חייה.

לשם כך בחרנו ברב רפי פרץ שכיום משמש גם כשר החינוך.

הוא הראוי לעמוד גם בראש מארג של מפלגות נוספות הנתמכות על ידי ציבור ציוני- דתי לגווניו. לא אנו פיצלנו ופילגנו את המפלגה, אנחנו ייחלנו ופעלנו כל חיינו לא לתיוג מפלג אלא לאחדות. האחדות בעם ישראל היא ערך עליון, כך גם בציונות הדתית, יש לאחדות ערך אידיאלי וערך אלקטוראלי.

אין לי דתומטר של יראת שמיים, לא לחרד"לים ולא ללייטים, גם לא לחילונים. לכולנו בציונות הדתית מכנה משותף רחב של הכרה בבורא עולם, אהבה לעם ישראל, כבוד לתורה ולמסורת, אהבת הארץ ומסירות לעם ולמדינה. הרב נריה זצ"ל הטביע בעניין זה את הביטוי: "יחי הטשטוש המאחד".

לגבי הרשימה הכללית של מפלגות הציונות הדתית לגווניהם, איני משתמש במושג המפלגות שמימין לנתניהו, משום שבעיני מושג זה אינו מייצג את רוחב וכללות הערכים המובילים את הציונות הדתית, בהם ערכים דתיים וחברתיים שאינם רק ימין. בציונות הדתית לגווניה, יש גם ימין וגם שמאל בתפישות חברתיות, דתיות ועוד.

את הרשימה המשותפת יש להרכיב על בסיס רשימות המפלגות שיבואו לאחדות, זאת מתוך הידברות, ענווה ואיזונים. צריך שמירב אנשי הציונות הדתית לגווניהם יחושו שיש להם ייצוג ברשימה. כאמור בתחילת דבריי, לא הכל טכני.

לעומד בראש יש גם השפעה אידיאולוגית על התנהגות הציבור ובעיקר דוגמא אישית לבני הנוער.
לא הכל טכני, בהרכבת הרשימה יש לשלב בין המהות הערכית למציאות האלקטורלית ולהרים גבוה את דגליה של הציונות הדתית שיסודה בקודש ומשם היא מבקשת להשפיע מרוחה על כל תחומי החיים בישראל.

בראש הרשימה, חיוני שיעמוד איש הציונות הדתית שנבחר על ידי הבית היהודי והאיחוד הלאומי ויחד עימו זכינו באמון הציבורי. בהמשך הרשימה, ישולבו נציגי כלל המפלגות שיבואו לאחדות מתוך איזונים וענווה.

בכך נשיג את מירב האמון הציבורי ואת התוצאה הגבוהה ביותר שניתן, לאיחוד מפלגות הציונות הדתית, מתוך אחריות ומחויבות.