כל קשר למציאות מקרי בהחלט. בנט במסע"ת של הימין החדש
כל קשר למציאות מקרי בהחלט. בנט במסע"ת של הימין החדשצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

קורח, בניגוד למה שלפעמים חושבים, לא היה סתם מורד תאב שררה והשפעה. הוא היה בחור אידיאליסט, קצין לשעבר ביחידה מובחרת, שעשה המון כסף מכמה אקזיטים מוצלחים ונהיה, ובכן, עשיר כקורח.

ואז, יום אחד לקח קורח את דתן ואבירם ואת און בן פלת ואת בת פרעה מהטור של יאיר יעקבי מהשבוע שעבר, ונכנס לפוליטיקה ובא אל משה ביבינו ואמר לו רב לך ומדוע תתנשא על קהל ה'. ויאמר לו ביבינו אני אין לי רב, אני מדבר עם רבנים בעיקר כשאני רוצה לחסום אותך. ויאמר לו קורח מי שמך לשר ושופט עלינו. ויאמר הביבי: העם. ויאמר לו קורח מדוע תתנשא על קהל ה', תן קצת לסחבק, גם אני רוצה להנהיג. ויאמר לו ביבי המעט כי העליתיך להיות ראש המטה שלי ואת בת פרעה עשיתי רל"שית, ואתם לכלכתם עליי והסתכסכתם עם שרה, וביקשתם גם כהונה? ויאמר קורח מה לך כי תשתרר עלינו גם השתרר. ויאמר ביבי אתה השכלת עשו. ויאמר אני לא עשו, אני קורח. ויאמר עלה קרח, עלה. ויאמר לא נעלה. ויאמר תחזיק חזק עלה, קטן שלי.

ויתעצב קורח אל ליבו ויקרא לכל עדת הבית היהודי, ויאמר להם עתה תראו את אשר אעשה לנתניהו. ויתמודד בבחירות ויפרוץ במאוד מאוד ויהי לו שנים עשר מנדטים כנגד שנים עשר פלגי הציונות הדתית, ויכרות ברית עם יאיר בן יש עתיד ויקימו גוש חוסם, ויקרא אתהן חוות יאיר, ויכהן כשר הכלכלה והתפוצות וירושלים והדתות, וייתן את הרבנות הראשית על מגש של זהב למפלגות החרדיות שבכלל היו באופוזיציה, ויאמרו לו מצביעיו מה עשית. ויאמר החרד"ל השיאני, ובכלל מה אכפת לי מהרבנות הראשית, אני בכלל רוצה את תיק הביטחון. ויאמרו לו למה. ויאמר להם ככה. ויאמרו לו: ואף על פי כן? ויאמר: אנוכי עפר ואפר, חייל של המדינה, העני ממעש והאני בתע"ש. ויכבד את ידו על מפלגתו וישם מס על איי הים וישנה את חוקתה, ויאמר למפלגה אם לא טוב לך אלך לי לדרכי ואת ובית אביך תאבדו, ותאמר לו המפלגה לך, מי מחזיק אותך. ויאמר קורח: את יכולה לחלום על זה.

טלית שכולה איילת

ויהי היום ויוקדמו הבחירות, וייגרע שליש מכוחו של קורח עד כי ירד לשמונה מושבים בכנסת, ויאמר מה אתם רוצים ביבי שתה לי את המנדטים בקשית. ויעש ביבי שלווופ ארוך ויאמר לו קורח לפחות תשתה בנימוס. ויאמר לו ביבי מה שאלתך ובקשתך כי תיכנס לקואליציה, עד חצי המלכות ותיעש. ויאמר לו קורח: תן לי את משרד הביטחון. ויאמר נתניהו: אתה יכול לחלום על זה.

ויאמר קורח: אם אני לא שר ביטחון, אף אחד לא שר ביטחון. ויאמר נתניהו: אתה הולך להפיל פה ממשלת ימין. ויאמר לו קורח: יאללה יאללה. וייתן לו נתניהו את תיק החינוך ולבת פרעה נתן משפטים, ותעש בת פרעה שפטים במשפטים עד כי גדל כוחה ותאפיל על קורח בעל כורחה, וימרוט שערותיו וישם בראשו קורחה. אם כי עוד לפני זה לא היו לו מי יודע כמה שערות על הראש.

ויקרבו ימי הבחירות, וייקח קורח את איילת ואת שולי ואת מימון מפלגותיהן ויעש אקזיט ויעזוב את מפלגתו ויקם מפלגה חדשה ויקרא לה ימין חדש, ויאמר כי עתה ירחיב ימיננו וייתן לי שליטה על שתי מפלגות מבלי שלאף אחת מהן תהיה שליטה עליי. ויאמרו לו בני ביתו היהודי מה עשית, בגוד בגדתנו וזרוק זרקתנו, באת לברך ונמצאת מקלקל והנה הורד תורידנו ביגון שאולה אל מתחת לאחוז החסימה. ויאמר להם: זבשכ"ם. ויוסף עוד ויאמר: אני לא רודף שררה כמוכם, אנוכי עפר ואפר, אני חייל של עם ישראל, אני יודע מה נכון ואתם מפריעים לי להיות שר הביטחון. ויאמרו לו: השאר השארתנו בלי שום ביטחון. ויאמר: השארתי לכם משהו אחר. ויאמרו: מה. ויאמר: חובות.

ויאמרו לו: מה נעשה. ויאמר: קחו לכם סמים. ויאמרו לו: את זה כבר פייגלין עושה. ויאמר: סבבה, אז קחו את איתמר בן גביר וצרפו את עוצמה יהודית ואני ואיילת נלכה עד כה ונתקוף אתכם שאתם קיצוניים ונשתה לכם את המנדטים בקשית כמו ביבי. ויאמרו לבת פרעה: איילת איילת, גם את לא טלית שכולה תכלת. ויאמר להם קורח: לכן היא פטורה מציצית.

האני ממעש

וילכו אנשי הבית הלאומי והאיחוד היהודי, או ההפך, מי בכלל מבדיל ביניהם, וייקחו איש מחתתו ויבקשו לטגן את קורח ואת כל עדתו. וישימו עליהם את און בן פרץ, ויעמדו בפרץ ויחסו בצל א-ל ויגרדו שישה מנדטים וישמחו שמחה גדולה. וייחר אף הציבור בקורח ובכל עדתו, וינצו עם פייגלין על מי מריבה, ויפתח אחוז החסימה את פיו ויבלע אותם ואת מנדטיהם ואת כל אשר להם, ויירדו כל קולותיהם לטמיון כאילו בלעה אותם האדמה.

ויאמר קורח חטאתי הפעם, מי ייתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה יומם ולילה ואעמוד בפינה ואחשוב על הטעות שעשיתי. ויקם אביגדור הליברמני לשטן לנתניהו הביבי ויכרז על בחירות חדשות יען כי היו חסרים לגוש הימין ארבעת המנדטים שלקח איתו קורח אל מעבה האדמה. ויאמר קורח אנוכי עפר ואפר וחייל של עם ישראל והנני בעצמי האני ממעש, ויאסוף את עמו ויקם את הימין החדש מחדש כבנט השב על קיאו.

ויאמרו לו אחיו נו מה יהיה, לא הרסת מספיק?

ויאמר להם קורח אנוכי עפר ואפר ולא מבקש שררה, ויאמרו לו נו בחיאת, על מי אתה עובד. ויאמר הנה ויתרתי על הבכורה למען איילת ורק היא תנהיג בזמן שאני אמשוך בחוטים מאחור. ויאמרו לו אבל אתה רוצה להפיל את נתניהו ואנחנו רוצים להמשיך איתו 40 שנה במדבר. ויאמר להם קורח ברור, ברור, גם אני רוצה להמשיך איתו ולהיות נאמן כלפיו כל הדרך. ויאמרו לו: באמת? ויאמר להם: כמו שהייתי אתכם. ויאמר העם איזה גבר הקורח הזה, איזה אצילי, איזה עניו, איזה ותרן, איזה קורח המציאות נפל עלינו.

וישובו האנשים וייפלו איש על צווארי אחיו, חוץ מאיילת שאסור לה, ויאמרו כוחנו באחדותנו, ויאמר קורח תמיד האמנתי באחדות. ותתצב אחותם בראשם ויפסעו אל עבר השקיעה כאיש אחד בלב אחד, קורח ואיילת וסמוטריץ' ואון בן פרץ באחדות מופלאה שכמוה לא נראתה מעולם, או לפחות בחצי השנה האחרונה. ויקימו את איחוד הימין הביתי עוצמתי יהודי לאומי החדש בהחלט, ויגיעו לשיא חדש של שבעה או שמונה מנדטים, ויאמרו חבל שלא עשינו את זה קודם. ככה זה כשהולכים יחד קדימה ולא לאחור, בלי לשבור, בלי לגזור, בלי לגמור, למנצח לבני קורח מזמור.

לתגובות: [email protected]