משה חוגג
משה חוגגצילום: פלאש 90

האם סוף סוף יהיה שקט בבירה? חודשיים נותרו עד לפתיחת עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל, והיום (חמישי) נמצא אולי החיזוק הכי חשוב בבית"ר ירושלים.

גם אחרי פגרה שכללה לא פחות מהחתמת 10 שחקנים חדשים, במחירים גבוהים במיוחד שהרימו את רף הציפיות של האוהדים הרבים, בבית"ר כמו בבית"ר לא היה שקט.

פעם אלו היו מחירי המינויים שעוררו את זעמם של האוהדים, על אף שאלה היו בין הנמוכים בליגת העל. פעם היו אלו שחקני הרכש האלמונים ואלו שהגיעו מהליגות הנמוכות, על אף שקבוצות רבות מליגות העל כמו האלופה מכבי ת"א, הסגניות מכבי חיפה והפועל באר שבע ובני יהודה החתימו גם הן כאלה. ופעם היו אלו המחירים הגבוהים ששילמו על שחקנים שעברו פציעות. כל פעם מצאו מחדש על מה להתלונן אוהדי בית"ר.

ואז, כשנראה שהשקט מגיע לבירה וגם סערת החתמתו של עלי מוחמד שככה מעט, הגיע אימון הפתיחה החגיגי והדליק את הניצוץ שהיה חסר בחבית החומר נפץ.

היה זה כאשר 50 ילדים החלו לשיר בגנותו של השחקן החדש, מוחמד. על אף ניסיונות להשתיק אותם ולמרות בקשות הבעלים משה חוגג, אלה לא הפסיקו ובסוף האימון אמר חוגג כי הוא שוקל את המשך דרכו בקבוצה בשל אותה התנהגות גזענית.

יומיים לאחר מכן התקיים מפגן תמיכה מרשים בחוגג ובמוחמד מצידם של מעל 1,000 אוהדים שהגיעו ביום שישי בחום הכבד למגרש האימונים בבית וגן. הבעלים התרגש, השחקן הודה על התמיכה והקבוצה יצאה למחנה אימונים בפולין בתקווה שהכל עבר בשלום.

אך גם זה לא עצר את המחלוקות והריבים ולא הרגיע את הרוחות הסוערות, בעיקר מצידו של הבעלים משה חוגג. הבעלים הירושלמי דרש מארגון האוהדים 'לה-פמיליה' שלטענתו היו אחראים על אותם 50 ילדים באימון הפתיחה, להוציא הודעת גינוי ולכתוב שחור על גבי לבן בדף הפייסבוק שלהם שהם יקבלו כל שחקן ללא הבדל דת, גזע ומין. אלה מצידם נותרו עיקשים בדיעותיהם והוא השיב כי יפרק אותם ולא יאשר להם כניסה לאצטדיון ולמשחקים הביתיים.

לאחר שבועיים של סערות ומהלומות, עם חזרת הקבוצה ממחנה האימונים בפולין, נפגשו אמש הבעלים וראשי ארגון האוהדים לשיחה כנה וארוכה שהחלה בשעות הערב המאוחרות ועד השעות הקטנות של הלילה.

מהשיחה יצאו שני הצדדים עם מספר הבנות שיאפשרו לקבוצה פתיחת עונה שקטה מחוץ למגרש.

מבית"ר ירושלים נמסר כי מטרת השיחה וההבנות אליהן הגיעו הינה בכדי לתת לשחקנים ולמערכת את הדחיפה המירבית לקראת העונה שבפתח. עוד אמרו בבית"ר כי ביום שני הקרוב תתקיים מסיבת עיתונאים שתכלול הצהרה מיוחדת בנושא.