דגל ישראל
דגל ישראלצילום: אייסטוק

האנטישמיות בצרפת עולה מדרגה. רק אתמול דיווחנו כאן על הוראות חריגות ביותר של משטרת שטרסבורג כלפי אוהדי מכבי חיפה, והיום (חמישי) נראה כי ההוראות והאיסורים כלפי האוהדים הישראליים עולה מדרגה.

כזכור, היום בערב (21:15 שעון ישראל) תעלה קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה למשחקה הראשון במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית באצטדיון "דה לה-מינו" של מחזיקת הגביע הצרפתית, שטרסבורג.

הירוקים מחיפה שיגיעו למשחק הערב כאנדרדוגים, קיבלו מספר הנחיות והוראות מצוות האבטחה זאת בשל החשש מעימותים ופגיעה בחייהם. לא רק שחקני המועדון והצוות המקצועי אוזהרו בשל חשש מפגיעה בהם, אלא גם אוהדיהם הרבים שהגיעו לתמוך בהם במדינה שמקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

במשטרת שטרסבורג הוציאו הנחיה לאוהדים הישראליים על המקומות הספציפיים בהם מותר להם להסתובב, כמו גם על כמות האוהדים שיורשו להגיע לאיזור האצטדיון, כששם הגבילו את כמות האוהדים הישראליים ל-600 בלבד.

אם זה לא מספיק, אזי שאל כל אלה הוסיפו כעת גם הנחיה נוספת - איסור על הנפת דגלי ישראל בתחומי האצטדיון וברחבי העיר כולה.

הנחיה זו כבר הגדישה את הסאה ועוררה את זעמה של שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, כשזו צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הפגנות הקוראות לחרם על ישראל מאושרות בשם חופש הביטוי, אבל הרשויות אוסרות על אוהדי מכבי חיפה להניף את דגלי ישראל. זו דו פרצופיות, וזה לא מתקבל על הדעת", כתבה השגרירה הישראלית.

בינתיים, ב'ישראל היום' נחשף כי הלילה כבר החלו התושבים הצרפתיים באלימות, כשאלה תקפו שלושה אוהדים חיפאים שיצאו למסעדה. השלושה יצאו ללא אף סממן ישראלי או חיפאי, ובכל זאת, מרגע שזיהו אותם כישראליים ספגו אלה מהלומות קשות בדמות אגרופים, כיסאות וכל הבא ליד וזאת רק בשל היותם ישראלים.