איילת שקד
איילת שקדצילום: ערוץ 7

"אם תרוץ לבד - תגיע מהר, אבל אם תרוץ יחד - תגיע רחוק". אחיי בציונות הדתית, הימים הקרובים מכריעים למדינת ישראל ולשלטון הימין. על סדר יומה של הממשלה הבאה מונחות סוגיות כבדות משקל לציבור בישראל ולמחנה הלאומי בפרט - המשך האיזון בין הרשויות וגיוון מערכת המשפט, חקיקת פסקת ההתגברות, הוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מדרום תל אביב, תוכנית המאה של הממשל האמריקני, הגבלת כוחם של הוועדים וההסתדרות והרשימה עוד ארוכה.

בשביל כל אלו חייבת לקום בישראל ממשלת ימין אמיתית, ממשלה לאומית בהשתתפות הליכוד ושותפיו הטבעיים, כזו שתבטיח ימין וגם תקיים, שתסיט את הגה הספינה ימינה, בדיוק כפי שעשינו בארבע השנים האחרונות.

אנחנו, נפתלי בנט ואנוכי, מנענו את המשך כהונת השמאל תחת מעטה חיצוני בלבד של ממשלות ״ימין״, עצרנו את שחרור המחבלים ואת המשא ומתן עם הרשות הפלשתינית, מנענו את ההסכם המביש עם האו"ם להשארת המסתננים בישראל, הצלחנו לראשונה אחרי 40 שנות שלטון הימין לאזן את בית המשפט העליון, הובלנו מהלכים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון בלי להתנצל. הוכחנו שבנחישות ובעוז, עקב בצד אגודל, ניתן למשול. קיומו של כוח פוליטי משמעותי וחזק מימין לליכוד הכרחי כדי ליישם את המדיניות הזאת ולהוציא לפועל את המהלכים שכבר עשינו ואת המהלכים שעוד בכוונתנו ליישם.

כעת אנו ניצבים בפני אתגר משמעותי, מהגדולים שידעה הציונות הדתית בשנים האחרונות. האם נפעל על פי צו השעה, נשמע לרחשי לב הציבור שאנו מייצגים ונרוץ יחד כגוש ימני אידיאולוגי מאוחד, או שמא ניתן לדקויות בשוליים לחדד את המחלוקות? האם נתבונן במפריד ולא במאחד? האם נשלב זרועות בדרך אל הקלפי, או שנגיע אליו בקולות נפרדים?

התשובות ברורות. אחדות היא אכן צו השעה. זהו עמוד האש שיוביל אותי בדרכי החדשה. בבחירות האחרונות כוחה של הציונות הדתית התפצל. סברנו שהפיצול הזה יסייע לחיזוק מחנה הימין ויכפיל את השפעתנו במישור הלאומי. צריך לומר את האמת: שגינו. הפיצול החליש את כוחנו. איבדנו מנדטים יקרים שלא עברו את אחוז החסימה, ושילמנו על כך מחיר יקר, ברמה הציבורית וברמה האישית.

המסר של הכישלון ההוא חייב להדהד. הציבור לא שש אלי פרידות, אלא כמהַ לחיבורים. רוצה לומר - לאור המשותף, וחרף המפריד, אנו רוצים אתכם יחד. את זאת אפשר לשמוע בקול ברור בכל פינה, מגבעת שמואל ועד אפרת.

נכנסתי לתפקידי כעומדת בראשות המפלגה בתחושת שליחות וביראת כבוד אמיתית. בכוונתי להציב לציבור מנהיגות ברורה. על דגלי התנועה חרתנו עקרונות וערכים שהם לב ליבו של המחנה הלאומי - התנגדות ברורה למסירת שטחים, מדיניות ביטחונית תקיפה בכל הגזרות, שמרנות משפטית, כלכלה חופשית ופתוחה לתחרות, ריסון כוחם של הוועדים, יהדות מקרבת ושיח מאחד בחברה הישראלית. את אלו אני מיישמת בעשייתי הציבורית יום יום מאז שנכנסתי לפוליטיקה, ובכוונתי להמשיך ולעשות כן גם כעת.

וכן, ישנו גם הפן האישי.

עד כה, בבחירות הללו, מימין ומשמאל, עמדו גברים בלבד בחזית המפה הפוליטית. לא הייתה אישה שעומדת בראשות מפלגה. מעולם בהיסטוריה של מדינת ישראל לא עמדה אישה בראש מפלגת ימין. עכשיו יש. אני גאה ומתרגשת, אך יותר מכך - מקווה שאפתח את השערים גם לבאות אחריי. נשים יכולות להוביל ולהיות פורצות דרך בכל תחום. אנחנו מנפצות את תקרות הזכוכית בכל יום מחדש, ורסיסיהן מהווים הוכחה ברורה כי בכוחנו להשיג כל מטרה וליצור כל שינוי, גדול כקטן.

אנו מתקרבים לישורת האחרונה לפני הגשת הרשימות לכנסת. בימים הקרובים ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי כדי להביא לחיבור המיוחל. הפעם נגיש את הרשימות מאוחר ככל האפשר, נמצה כל שיח וכל מאמץ להגיע למעמד זה בחזית מאוחדת.

אני מתחייבת באופן ברור, שחור על גבי לבן, שאעשה הכול כדי שהדבר יקרה. הפעם לא תהיה הזדמנות נוספת. רעשי הרקע, המחלוקות, הספינים, הפוליטיקה - כולם יושמו בצד. עתה עלינו להניח בצד את המחלוקות ולאחד מאחורינו את המחנה כולו. כאיש אחד, בלב אחד.

הכותבת היא יו"ר מפלגת הימין החדש