שרת התרבות והספורט מירי רגב
שרת התרבות והספורט מירי רגבצילום: הלל מאיר/TPS

"החלטה הזויה", כך הגיבה שרת התרבות והספורט מירי רגב להחלטת משטרת שטרסבורג הצרפתית לאסור על הנפת דגלי ישראל במשחק הכדורגל הערב שיתקיים באצטדיון שבעיר בין מכבי חיפה למחזיקת הגביע הצרפתית.

השרה רגב ששמעה על הנחיות המשטרה המקומית החריגות בכל הקשור לאוהדים הישראלים הרבים שהגיעו למדינה, קראה לשלטונות צרפת להתערב מיידית בהחלטות המשטרה המקומית ולאפשר לאוהדים הישראלים להתהלך ולהתנהג בחופשיות במדינה תוך שמירה מלאה על בטחון חייהם ושלומם.

"החלטת משטרת שטרסבורג למנוע מאוהדי הקבוצה להניף את דגל ישראל היא החלטה הזויה. אני מצפה משלטונות צרפת לדאוג לביטחון האוהדים ושחקני הקבוצה ולאפשר לאוהדים לעודד את קבוצתם כפי שנהוג בכל מגרשי הספורט ובכל התחרויות", אמרה רגב שהוסיפה כי "לא יעלה על הדעת שאוהד קבוצה ישראלית יסתובב בפחד באצטדיון כדורגל בצרפת וייאסר עליו להניף את דגל ישראל או דגל קבוצתו".

עוד אמרה השרה רגב כי "עם היוודע החלטת משטרת שטרסבורג, פניתי למשרד החוץ על מנת שיפעלו מיידית מול הגורמים הרשמיים בממשלת צרפת להתערב בהחלטת המשטרה ולאפשר לאוהדי מכבי חיפה לשאת בגאון את סמלי הקבוצה וסמלי המדינה תוך ערבות מלאה לביטחונם".