מפלגת 'המחנה הדמוקרטי' ערכה הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים ראשונה יחד עם שלושת מנהיגיה, ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר.

יו"ר המפלגה המיועד ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר באירוע: "כיו"ר מרצ אני גאה ושמח שהצלחנו לאחד כוחות, ליצור כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות".

"זאת משאת הנפש של הציבור. זאת בשורה לשמאל בשורה לעם ישראל, הישג ענק כי להיות שמאלני זאת מחמאה וגאווה", הוסיף.

"אנו מובילים כאן מחנה פוליטי חדש ומאוחד. נחתור לביטול חוק הלאום, לצמצום פערים כלכליים וחברתיים ולהגברת השוויון בחברה. השמאל הישראלי חזר להיות גורם חזק ואטרקטיבי נגמרה החנופה לימין. אנחנו מובילים סדר יום דמוקרטי, שוויוני, חד וברור. אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון בישראל ולשינוי חברתי. המחנה הדמוקרטי מבטא שאת נפש של ציבור ענק, הציבור כמהה לערכים שלנו", סיכם הורוביץ.

מספר 2 במחנה הדמוקרטי סתיו שפיר אמרה, "ראיתי עשרות האלפים מהדור שלי שהתייאשו ועזבו את הארץ, שמביטים אל העתיד ורואים אותו קפוא. אני קוראת לחברי הערבים, אזרחי ישראל שווים וראוים, לראות בנו בעלי ברית. אני קוראת לחברותיי החרדיות לראות בנו בית".

"העבודה היא הבית האידיאולוגי שלי - נבחרתי במקום השני בבחירות להנהגתה. יכולתי לנוח ולחכות לבחירות, אבל הבית בוער, המדינה בוערת, וכשהבית בוער יוצאים לכבות את השריפה ואז לבנות אותו מחדש", הוסיפה.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הצהיר כי התייצב במקום העשירי במפלגה כי גם הוא יהיה ריאלי. "אחרי שנים שמוביל אותנו משטר נתניהו בפסיביות, פסימיות וקורבניות. שנים של שיסוי איש ברעהו, הסתה והפקרת אזרחים. אנחנו מקימים את האיחוד שילחם להחזיר את התקווה לישראל. אני מבטיח שמספר 10 יהיה ריאלי".

"זהו צעד ראשון בהחזרת ישראל למסלול והבטחת עתידה של ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית. זהו גם צעד ראשון, אני מקווה, בדרך לאיחודים נוספים", הוסיף ברק.