מזכ"ל ''חיזבאללה'', חסן נסראללה, הכחיש את דבריו של שגריר ישראל באו"ם דני דנון, ולפיהם ארגון הטרור משתמש בנמל ביירות להברחת נשק וטילים מתוצרת איראנית.

"אין שחר לדבריו של השגריר הישראלי באו"ם", אמר נסראללה. ''אמירותיו נועדו להכין את הקרקע להשתלטות ישראלית על הפעילויות בנמלים ובשדות התעופה ולהשיג את מה שלא הצליחו במהלך מלחמת לבנון השנייה''.

השגריר דנון הגיב לו, "נסראללה, מציע לך לבדוק עם המרכז למחקרים מדעיים ׳סארס׳ בסוריה - לאן הגיעו החומרים הדו שימושיים שנרכשו מחברות אזרחיות והועברו דרך נמל ביירות? מה שתחביא - נמצא".

ביום שני האחרון נאם דני דנון בפני מועצת הביטחון של האו"ם, וחשף מידע מודיעיני אודות מעורבותה של איראן בהתעצמותו של חיזבאללה בלבנון באמצעות סיוע מסוריה, המהווה הפרה של החלטה 1701.

"בשנים 2018-2019 ישראל זיהתה פעילות איראנית להעברת אמצעים דו-שימושיים שמטרתם לקדם את פרוייקט ייצור הטילים של חיזבאללה", אמר דנון. "בהובלת כוח קודס, איראן העבירה דרך הנמל הימי של ביירות ציוד דו-שימושי לחיזבאללה שסייע להעצים את התחמשות ארגון הטרור נגד מדינת ישראל. הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה".

לדברי דנון, איראן וחיזבאללה הסתייעו בגורמים סורים שרכשו את הציוד מחברות אזרחיות זרות ושינעו את הציוד ללבנון. גורמים אלו הטעו את החברות בכך שהסוו את המטרות האמיתיות שלהן נועד הציוד - מפעלי ייצור הטילים של חיזבאללה. "האם אתם בטוחים שהחברות שלכם יודעות מה היעד הסופי של המשלוחים האלה?", שאל דנון את השגרירים בדיון.

השגריר הישראלי אמר כי חיזבאללה משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים של מדינת לבנון על מנת לשנע העברות אמל"ח באופן בלתי חוקי ותחת הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון.

דנון הציג למועצת הביטחון מפה ובה נתיבי העברות אמל״ח המשמשים את חיזבאללה בהתחמשותו נגד ישראל - משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה ח'רירי בביירות; מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון, כדוגמת מעבר אלמצנע; והנמל הימי של ביירות.

המפה שהציג דנון באו"ם