הורוביץ, שפיר וברק
הורוביץ, שפיר וברקצילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה של שלושה אנשי שמאל שעלולים להתמנות לשרים בממשלה הבאה, ודרש ממפלגות הימין להתאחד לגוש טכני כדי למנוע עליית השמאל לשלטון.

''הפערים שנשארו בין מפלגות הימין הם קטנים. אין סיבה לא לחתום על איחוד בין מפלגות הימין ולסיים את הסאגה הזו. הביטו שמאלה ותראו איך עושים את זה נכון ומהר", אמר דגן וקרא ללמוד מהחיבור בין אהוד ברק למרצ.

לדבריו, אם לא תהיה רשימה אחת מימין הליכוד ייתכן שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, דבר שיביא לעליית השמאל לשלטון: ''אנחנו נמצא בעוד כמה חודשים סמוך לשולחן הממשלה את שר הביטחון אהוד ברק, שר החינוך ניצן הורוביץ ואת שרת האוצר סתיו שפיר''.

"אחרי שהימין החדש וויתר על הריצ'רץ' כבר לא נשאר כמעט על מה להתווכח ולדון, אז מנהיגים יקרים - בואו תגמרו את זה למען ההתיישבות בארץ ישראל ובכדי שלא נמצא את עצמנו בעוד כמה חודשים מתמודדים עם ממשלת שמאל ורעיונות הזויים של מדינה פלסטינית ומסירת שטחי מולדת נוסח בחירות '92".

ראש מועצת שומרון דגן פנה גם במערכת הבחירות הקודמת לראשי מפלגות הימין וביקש מהם להתאחד. "הדרישה להתאחד היא דרישה של כל מי שהמחנה הלאומי וארץ ישראל חשובים לו. מי שימנע איחוד משיקולים לא רלוונטיים ישלם מחיר ציבורי כבד".

נציין כי המגעים לאיחוד רשימות הימין התנהלו עד כניסת השבת, ולפי שעה המשא ומתן תקוע בגלל הצעתו של רפי פרץ לשקד ובנט לקבל רק שלושה מושבים ב-9 המקומות הראשונים של הרשימה המאוחדת.

במפלגת ימין החדש מתנגדים להצעה בגלל הסקרים האחרונים המראים כי הם מקבלים כ-8-9 מנדטים בעוד מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי מצליחות להגיע לארבעה מנדטים בלבד.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה שהפערים אינם גדולים וקראה ליו״ר הבית היהודי הרב פרץ ויו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לעשות כל מאמץ על מנת לחבר את כל הציונות הדתית על שלל גווניה ואת הימין החילוני האידיאולוגי.

"אני חושבת שזה צו השעה ושאם נתבצר בדרישות שאינן תואמות את המציאות כולנו נפסיד. מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל, צריך לקבל החלטות ביום ראשון. אני מקווה שנצליח", הוסיפה שקד.