טראמפ
טראמפצילום: Carlos Barria, רויטרס

הנשיא טראמפ מטיל מיסים על מוצרי מזון ויין מצרפת, בתגובה למס חדש שהטילה ממשל צרפת על חברות טכנולוגיה אמריקאיות הפועלות בתחומי צרפת.

בפגישה עם כתבים בחדר הסגלגל בבית הלבן ביום שישי, הודיע טראמפ כי הוא מתכוון להטיל את המס עוד לפני ועידת G7 של המעצמות הגדולות שתתקיים בחודש אוגוסט. "צרפת הטילה מס על החברות שלנו. דבר שגוי לעשות.

הם לא היו צריכים לעשות את זה. תמיד אהבתי יינות אמריקאיים יותר מאשר יינות צרפתיים, למרות שאני לא שותה יין. אני פשוט אוהב את המראה שלהם, אוקיי? יינות אמריקאיים הם נהדרים, וצרפת פשוט עשתה את הדבר הלא נכון כאשר הם מתחילים למסות חברות שלנו.

אנחנו מטילים מיסים על החברות שלנו, לא הם. הם רגילים לנצל את ארה"ב, אבל הם לא יעשו את זה איתי כנשיא. זה יכול להיות מיסים על יין, וזה יכול להיות על משהו אחר, נודיע על כך בקרוב" אמר טראמפ.

ממשלת צרפת החליטה לאחרונה להטיל מס בגובה 3 אחוזים על הרווחים של חברות טכנולוגיה אמריקאיות הפעולות בצרפת החל משנת 2020.

כבר בחודש שעבר, בראיון ברשת CNBC, רמז טראמפ על המס הצפוי. "צרפת גובה מאיתנו הרבה על היינות שלה. זה לא הוגן, ונעשה משהו בקשר לכך" אמר הנשיא האמריקאי. משרד הסחר האמריקאי כבר הטיל לאחרונה מיסים גבוהים על 89 מוצרי מזון המיובאים לארה"ב מהאיחוד האירופי, בשווי של 4 מיליארד דולר. בין היתר מדובר בבשר, גבינות, פסטה, פירות קפה, וויסקי ועוד.