סיטי אר
סיטי ארצילום: pixabay

ההתפתחות המואצת של שוק השכירויות בארצות הברית יצר את אחת מהצורות הפופולריות ביותר כיום למגורים בשכירות ארוכת טווח, ה-"Multy Family". במתחמים אלה מוצעים להשכרה בין עשרות למאות יחידות דיור בגדלים משתנים ורמות פאר מגוונות, והם כוללים בדרך כלל במחיר יחידה גם שירותים נלווים רבים הדרושים לדיירים. בדרך כלל מדובר על מתחמי דיור שנרכשו על ידי משקיעים, בעזרת מימון בנקאי ומנוהלים על ידי חברת ניהול.

משקיעי נדל"ן רבים, ישראלים ובכל העולם, כבר גילו את שוק המולטי-פמילי הצומח ובהם גם גופים מוסדיים שמנהלים מיליארדי שקלים. עבורם, ללא ספק מדובר באחת הדרכים הנוחות והבטוחות יותר להשקיע בנכס נדל”ן מניב שמייצר תשואות אטרקטיביות לאורך מספר שנים.

השקעות בנדל"ן מניב מהוות עוגן בהיקף של כ-10% מהפורטפוליו של עשירי המדינה. סביר להניח שבשנים הקרובות, ובוודאי עד שהבנקים המרכזיים יחלו במהלכים של העלאת ריבית, נראה כיצד נכסי נדל”ן אמריקניים הולכים ותופסים מקום של כבוד בפורטפוליו ההשקעות של המנהלים הגדולים, שמחפשים אחר תשואה גם מעבר לים.

רועי מרציאנו, מנכ”ל משותף בחברת CITYR מדגיש כי נדל"ן אמריקאי אינו כולל בהכרח רק מתחמי מגורים לעשירים בלבד בסגנון 'מלרוז פלייס'. בפועל נכסים מסוג קלאס B נהנים כיום מביקוש גבוה בטרם ביצוע ההשקעה, חשוב להבין שנכסי המולטי פמילי מתחלקים לכמה סוגים ומדורגים בהתאם לרמת האיכות שלהם. על המשקיע הנבון לדעת לבחון את מאות ההצעות הקיימות ולבחור את הנכס שייצר לו את התשואה הטובה ביותר.