הנשיא ריבלין עם שר החוץ היווני
הנשיא ריבלין עם שר החוץ היווניצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס.

הוא בירך את שר החוץ בבואו לירושלים עם כניסתו לתפקיד והדגיש כי זוהי הוכחה נוספת לטיב היחסים בין המדינות.

עוד ציין הנשיא את שיתוף הפעולה הרחב בין ישראל ויוון בתחומי הביטחון, המסחר, האנרגיה, החדשנות וההתמודדות עם אסונות שהתבטא לאחרונה בכיסוי השריפות במרחב, אז סייעה ועמדה יוון לצד ישראל.

השניים שוחחו על האיומים במרחב, בין היתר על האיום האיראני ועל ניסיונות המשטר לערער את היציבות האזורית. כמו כן דנו השניים בדאגה על האנטישמיות הגואה ברחבי העולם.

"אני מקווה שנשיאך יוכל להצטרף אלינו בירושלים בינואר 2020 לכנס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ולעמוד לצידנו במאבק המשותף ברוע המודרני הזה", אמר הנשיא והוסיף, "הכחשת שואה ושכתוב ההיסטוריה הן סכנה לכולנו. יש לנו אחריות משותפת להתמודד עם כל צורות הגזענות, השנאה וחוסר הסובלנות".

שר החוץ היווני הודה לנשיא שניאות לקבלו והדגיש כמה חשובה לו פגישה זו במסגרת הביקור הקצר שהוא עורך בישראל, עשרה ימים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו.

השר הדגיש את דאגתו מול התופעות האנטישמיות המרימות ראשן ביוון והוסיף כי ממשלת יוון מלאת הערכה להתבטאויות החד משמעיות של הנשיא מול מקרי תקיפה על רקע אנטישמי שהתרחשו בארצו.

לדבריו בכוונת הממשלה היוונית להמשיך ולקדם את היחסים ביו המדינות וכי ליוון תחומי ממשק רבים עם מדינת ישראל, אותם בכוונתם להמשיך ולהעמיק.