רפי פרץ
רפי פרץצילום: ערוץ 7

הכלכלן ארז צדוק, חבר מרכז ''הבית היהודי'', מתח ביקורת חריפה על יובל צור, ראש מטה שר החינוך רפי פרץ, לאחר שצור ופרץ ביקשו להשאיר בישראל ילדים של עובדות זרות בלתי חוקיות.

''עמדת הרב פרץ בהשארת ילדי המסתננים היא בניגוד מוחלק לעמדת הרוב המוחלט של פעילי הבית היהודי", צייץ צדוק בטוויטר.

"הרמ''ט ששלח את המכתב בשם הרב פרץ הוא מכיניסט שהגיע עם אפס הבנה בפוליטיקה, נשאר עם אפס הבנה וחייב לחזור עוד היום למכינה. אולי ועדה מסדרת צריכה לסדר גם את הכוורת של הנבחר שלה ולא רק אותו", הוסיף צדוק שמחק את הציוץ לאחר מספר שעות אך הבהיר כי הוא עומד מאחורי כל מילה.

כאמור, העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח כי שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מבקש להשאיר בישראל את ילדיהן של כ-100 עובדות זרות בלתי חוקיות.

בעיתון פורסם מסמך ששלח ראש המטה של פרץ, יובל צור, אל שר הפנים אריה דרעי בבקשה "לשקול בכובד ראש את השארת הילדים".

צור, האדם המקורב ביותר לשר פרץ, כתב: "נוכח רגישותו של המקרה, נכון אני לפנות לשר הפנים בבקשה לשקול בכובד ראש את הבקשה, תוך התייחסות לנסיבות המיוחדות שבהן מעורבים ילדים אשר התערו בחיי החברה הישראלית במשך שנים ארוכות".

יו"ר הימין החדש איילת שקד הגיבה "מקומם של ילדי השוהים הבלתי חוקיים הוא במולדתם בחיק משפחותיהם המורחבות", צייצה שרת המשפטים לשעבר. אני מתנגדת נחרצות לכל קריאה להשאיר בארץ משפחות שוהים בלתי חוקיים גם אם ילדיהם לומדם במערכת החינוך בישראל".

לדבריה, "מי שייתן מעמד בישראל לילדי עובדים זרים יבטיח לכל עשרות אלפי השוהים הבלתי חוקיים בישראל השתקעות בישראל באמצעות הקמת משפחות. לא אתן לזה יד".