נעלי החי"ר
נעלי החי"רצילום: דובר צה"ל

10 שנים לאחר שהגיעו למדפי האפסנאויות, מגיעות בימים אלה נעלי החי"ר המוכרות והאהובות לרגליהם של כלל משרתי צה"ל.

המהלך מתבצע כחלק מיוזמה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בהובלת מרכז הציוד, ששם לו למטרה ליצור אחידות לכלל חיילי צה"ל בתחום ההנעלה הצבאית.

"רצינו לאפשר ללוחמים, תומכי לחימה ולמשרתים ביחידות עורפיות במטרה לייצר אחידות ולהעלות את רמת שביעות הרצון בקרב חיילי צה״ל עקב הביקוש הרב לנעל", מסביר רס"ן אלעד תנעמי, ראש מדור ציוד לפרט. "החלוקה מתבצעת בשנים האחרונות ללוחמים ביחידות השדה, כאשר יתר חיילי הצבא מקבלים את נעלי היח"ש (יחידות שדה). כעת, עם יריית הפתיחה של גיוסי יולי-אוגוסט, החל גל חלוקה נרחב ומקיף יותר, גם לחיילים עורפיים ותומכי לחימה".

"לנעלי החי"ר קיים בד בצידי הנעל המאפשר לרגל 'לנשום', ממשיך רס"ן תנעמי, "והשריכה שלהן מהירה ונוחה יותר, גם לפעילות עצימה וגם לכזו שפחות".

אז מי מקבל את הנעליים בשלב זה? משרתים ומשרתות ביחידות עורפיות, תומכי ותומכות לחימה וחי"ר, לא כולל טכנאיות וחיילות בתפקידים כלל צה"ליים. התהליך מתבצע בשיתוף עם יחידת מטמו"ן וענף משטר ומשמעת בצה"ל. יש להדגיש כי המהלך אינו רטרואקטיבי ולחיילים שברשותם נעלי יח"ש (יחידות השדה) לא תהיה האופציה להחליף לחי"ר.

"חשוב לזכור שגם נעלי היח"ש טובות ומתאימות ללוחמה, ההבדלים ביניהן קטנים", מדגיש הרמ"ד, "בסוף מדובר בבשורה משמעותית מאוד המטיבה גם עם אוכלוסיית תומכי הלחימה והחיילים העורפיים".