'סיירת קש"ת' בפתח תקווה

מאות ילדים מפתח תקווה והסביבה השתתפו באירוע השיא של פרויקט "קיץ של תורה". איך מביאים את הילדים ללמוד בחופש הגדול? מסתבר שאפשר

יוני קמפינסקי , כ"ו בתמוז תשע"ט

'קיץ של תורה' בפתח תקווה
'קיץ של תורה' בפתח תקווה
צילום: ערוץ 7

'סיירת קש"ת' בפתח תקווה

מאות ילדים ובני נוער מפתח תקווה ומסביבתה השתתפו אתמול (ראשון) באירוע שיא של קש"ת (קיץ של תורה).

במסגרת הפעילות, הילדים ובני הנוער פתרו ביחד כתב חידה בסגנון חדר בריחה, הסובב סביב הספר "לאורם נלך" מבית אל עמי, אותו הם לומדים במהלך ימי הקיץ. האירוע התקיים בבית הכנסת של קהילת 'יחדיו' בפתח תקווה.

"במסגרת פרויקט קש"ת אני לומדת על תכונות של רבנים", סיפרה אוריה לאופר בת ה-11, אחת הבנות המשתתפות בפרויקט, "אני אוהבת ללמוד כי יש דברים על רבנים שלא הכרתי קודם. אני מאוד נהנית מהפרויקט, גם מהלימוד וגם לפגוש את החברות וללמוד איתן ביחד. זה הופך את הקיץ שלי לקיץ בעל משמעות".

"זה כבר הפך למסורת - לימוד תורה חוויתי בקיץ לילדים", סיפרה מפקחת מחוז מרכז של האגף לתרבות יהודית, נורית ברנד, "מה טוב יותר מאשר לפתוח את הבוקר, להיפגש אחה"צ או בערב עם לימוד על גדולי ישראל ולומר בפה מלא: 'לאורם נלך'. אלה הערכים שלנו, וזה התוכן בו אנו רוצים למלא את חופשת הקיץ. יישר כח לשותפים בפרויקט החשוב הזה: אל עמי, החמ"ד, מנהלי התרבות היהודית ברשויות ולכל אלפי הילדים ובני הנוער הלומדים בשקיקה".

למעלה מ-15,000 ילדים ובני נוער בכ-250 קבוצות לימוד משתתפים השנה בפרויקט קש"ת - קיץ של תורה. הפרויקט מתקיים בשיתוף האגף לתרבות יהודית, החמ"ד ואל עמי, זו השנה הרביעית. עיקרו של הפרוייקט הוא לימוד תורה חוויתי ומשמעותי לנוער ולילדים בכיתות ג' עד ח' בכל יום במהלך החופש הגדול.

הלימוד מתקיים במסגרות הקיץ של בתי הספר, בבתי מדרש, בקהילות, בבתי הכנסת בשכונות ובישובים. התלמידים המתמידים לומדים את הספר "לאורם נלך" מבית אל עמי - פרקי לימוד על גדולי ישראל בדורות האחרונים.

במהלך הקיץ, סיירת קש"ת עוברת בין הקבוצות ומעבירה פעילות שיא למשתתפים בפרוייקט. פעילות הסיירת פותחה על ידי צוות קש"ת לטובת ילדי הפרוייקט ולשם הטמעת חומרי הלמידה בצורה משמעותית וחוויתית.

"האגף לתרבות יהודית שמח על המייזם הנפלא קש"ת - קיץ של תורה - פרויקט לימוד חוויתי לקיץ", אמר ראש האגף לתרבות תורנית, הרב איתיאל בר לוי, "אנחנו רואים ברכה גדולה בפרוייקט שיש בו חידוש גדול, עידוד ילדים להתחבר לקבוצת לימוד המכברת אותם למטרת עשייה חיובית בחופשה, במיוחד שהמפגש מנוצל ללמוד תורה. ניצול הזמן בעת החופשה - כשהעולם שמם מתורה מקבל חשיבות עשרת מונים".