בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הלל מאיר, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'האיחוד הלאומי', השר בצלאל סמוטריץ', קורא גם הבוקר (שני) לאיחוד גדול בימין, ומדגיש שבשביל להתאחד צריך לוותר.

סמוטריץ' ביקש ממי שלא מתכוון להתאחד "שישב בבית בלי שיסכן את עתיד מדינת ישראל בגלל גחמות אישיות".

בראיון ל'103FM' אמר סמוטריץ': "האיחוד יקרה. זה חייב לקרות מכיוון שזה חוסר אחריות לא לעשות את זה. מה שמונח על כף המאזניים בבחירות האלה הוא באמת הרה גורל לכל מה שקשור לנו. בהתיישבות, בביטחון, בחינוך, בזהות היהודית של מדינת ישראל".

"אסור לנו בשום פנים ואופן לבזבז קולות בימין כדי שלא נתעורר בבוקר למחרת הבחירות עם ממשלת שמאל. ממשלת שמאל בראיה שלי זה דבר רע מאוד", הוסיף.

על ההסכמה של הרב רפי פרץ לא להתעקש על המקום הראשון הוא אמר: "זה וויתור משמעותי. לי היה יותר קל, אני אמרתי כבר לפני חודש שאני מוותר על מקומי ועל תפקידי בשביל החיבור הזה ואני שמח שהרב רפי עשה את הצעד הלא קל הזה".

"אני חושב שעכשיו אפשר לצפות גם מבנט ושקד לעשות את הצעד שלהם", הוסיף סמוטריץ'. "הם מתבצרים על איזה קו כבר שבועיים ולא מוכנים לזוז מילימטר ואני חושב שגם הם צריכים לעשות את הצעד האחראי הזה כדי שאפשר יהיה להיפגש גם בסדר הרשימה".

סמוטריץ' לא חושב שתהיה בעיה מבחינת בנט ושקד להתחייב להמליץ על נתניהו, אך הוא הדגיש כי זה לא סותר שתקום ממשלת ימין. "זאת הייתה הבקשה שלנו והיא התקבלה די בהבנה. בסוף היעד המרכזי שלנו זה שתקום כאן ממשלת ימין עם 61 חברי כנסת בלי ליברמן ביום שאחרי הבחירות. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, המועמד היחידי שכרגע עומד על הפרק ויכול לעשות את זה זה בנימין נתניהו".

"אנחנו רוצים שתקום ממשלת ימין", הדגיש. "בשביל זה אנחנו מתאחדים ובשביל זה אנחנו מוותרים, בשביל זה אנחנו נמליץ על נתניהו ובשביל זה אנחנו גם נעמוד ונדרוש מנתניהו, ןנצטרך לסגור דברים לפני ההמלצה, שהוא ישתמש במנדט שהוא יקבל מהנשיא כדי להקים ממשלת ימין".

"אם לא יהיה 61 אז אנחנו נשב עם נתניהו ונסכם מראש איזה ממשלה מקימים. נתניהו הוא המועמד, עליו אנחנו נמליץ ואיתו אנחנו נסכם מראש איך תיראה הממשלה הבאה", אמר.

לדבריו, "זה שפייגלין ירוץ זה חוסר אחריות לימין אני מקווה שמצביעיו מבינים את זה. איינשטיין אמר ששטות זה לחזור על אותה פעולה שוב ושוב ולצפות לתוצאה אחרת".

לסיכום הוא אמר: "אני אומר את זה גם להם ואני אומר את זה גם לעוצמה, בואו תתחברו איתנו ואם לא, אז שלא תעיזו ללכת בחוסר אחריות רק כדי לעשות דווקא וכדי לבזבז קולות. אמרתי, אנחנו במערכת בחירות סופר הרת גורל, אסור בשום פנים ואופן לקחת סיכונים, מי שרוצה לבוא ולקחת חלק במחיר של וויתורים מוזמן, מי שלא רוצה, שישב בבית בלי שיסכן את עתיד מדינת ישראל בגלל גחמות אישיות ואני חושב שהציבור לא יסלח לו".