מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

לקראת הבחירות הקרובות סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש נועד אתמול עם חברי מועצה מרשויות חרדיות שונות ברחבי הארץ כשעל הפרק: מיצוי הכח הפוטנציאלי של הקולות בקרב כלל הציבור החרדי.

הפגישה הראשונה התקיימה בעיר ביתר עילית בהשתתפות נציגי העיריות מהערים ירושלים, ביתר עילית, בית שמש, גבעת זאב, ותל ציון.

"השבוע יגישו את הרשימות ומערכת הבחירות תיכנס להילוך גבוה, ולכן אני יורד לשטח לפגוש את נציגי הציבור שלנו. אני לא מתכוון לצאת השנה לחופש ואני רוצה להשיח את דאגתי בפניכם", אמר פרוש בפתח דבריו.

בדבריו הביע פרוש אופטימיות והעריך שנתניהו ירכיב גם את הממשלה הבאה. "אף אחד לא יודע מה יהיה. הבחירות הללו נכפו עלינו. אבל אני יהודי אופטימי ואם יקחו את כל הקולות שהצביעו למחנה המסורתי - ימין הרי אם הכל ימומש וימוצה בקלפי, סביר להניח שנתניהו יהיה זה שירכיב גם את הממשלה הבאה".

בשיחה מתח פרוש ביקורת על המו"מ הקואליציוני שהתנהל מול הליכוד בסבב האחרון. "המו"מ הקואליציוני האחרון לא היה לנו קל. אז נכון שלא הגענו כמו אחרי תקופת לפיד שהיינו צריכים לדרוש על השולחן תיקון עוולות משווע, אבל יש הרבה קשיים והרבה דברים שחייבים לעמוד עליהם ועל המשמר.

"אני רוצה להזכיר את החינוך המיוחד – למה אבא לילד כזה לא אמור לקבל עבור הבן שלו מה שמקבל ילד כזה במגזר הכללי. אך אנשי האוצר רבים ומתווכחים איתנו על זה", ציין, "על כל דרישה ענו לנו שאין להם כסף, וצריך לחכות, ונראה מה ניתן לתת. כל אחד מאיתנו ביהדות התורה, הרגיש רע. היינו מאוד רחוקים מלהיות שבעי רצון. כדי שנהיה חזקים מול הליכוד אנחנו צריכים להיות חזקים".

פרוש המשיך ואמר: "יהיו כאלו שיאמרו למה אתה צריך להיות חזק, אם לא בטוח שתקבלו שמונה מנדטים. אני עונה אנחנו צריכים לעשות את שלנו, כדי שמקסימום אנשים יגיעו להצביע. אנחנו צריכים לשמר את הישיבות הקדושות את מוסדות הפטור ואת בתי הספר שלנו. בסך הכל ביקשנו להשוות תקציבים ועל כל דבר אנחנו צריכים להיות שם כדי להיאבק".

"גם כשדיברנו איתם על הדיור. אנו נאבקים על דבר אלמנטרי. אבל כנראה שלא רוצים שנגיע לכל מקום. לכן אני מודאג. אנחנו צריכים אתכם שתשחזרו את ההצלחה ואפילו יותר, כך שנוכל לעמוד בתוקף על הדרישות שלנו", חתם.