הרב שמואל אליהו במליאת תנועת הנוער אריאל
הרב שמואל אליהו במליאת תנועת הנוער אריאלצילום: תנועת אריאל

תנועת הנוער אריאל מקיימת היום (שני) את מליאת שנת ה-40 של התנועה, בהשתתפות מאות בני נוער, בירושלים.

את המליאה פתח מנהל בית הספר נועם בנות לשעבר הרב אריה בצלאל מראשי התנועה.

בכל חמש שנים מקיימת התנועה מליאה, שהשנה נערכת בעיצומה של אירועי שנת הארבעים להקמת התנועה.

המליאה עומדת בסימן 'משנים מציאות, מנהיגים תנועה', ובמהלכה מבררים ודנים צוותי ההנהגה של התנועה, החב"ב, ההדרכה והקומונה - באתגרים שניצבים בפני עם ישראל, בין היתר דנים בנושאים הבאים: הקשר והאחריות על אחינו יהדות התפוצות, חיזוק מוסד וערכי המשפחה, המאבק בתאונות הדרכים, חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל, ארץ ישראל, יצירת וצריכת תרבות, קליטת עליה, ועוד.

הדיונים מתקיימים במשך 26 שעות רצופות ובסופם יקבלו על ידי בני הנוער ההחלטות שיעצבו את סדר היום התנועתי בחמש השנים הקרובות.

המליאה התנועתית חודשה על ידי דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת אריאל בשנתיים האחרונות. לדבריו, יש למליאה שתי מטרות מרכזיות: האחת, העברת האחריות להנהגת התנועה לנוער עצמו והשניה, הובלה של חניכי ומדריכי התנועה עצמם, כמנהיגים הלוקחים אחריות על החברה בישראל במגוון תחומים.

"אנחנו מאמינים בנוער שלנו", אמר עמיאור. "בכוח שלו לקחת אחריות ולשנות מציאות. מטבע הדברים, תנועה בראשית דרכה עסוקה בבניית המסגרת, הסניפים והתוכן התנועתי, ואילו כיום, אחרי 40 שנים של פעילות, עם 140 סניפים בכל הארץ מקצרין ועד אילת ו15,000 חניכים, זו העת להרחיב את תחומי האחריות שלנו כתנועה בעם ישראל".

הוא הוסיף, "לפני 40 שנה חברינו חלמו, הגו ויזמו את אריאל. היה להם חלום להקים תנועת נוער ששמה את התורה במרכז. תורה המחיה את כל תחומי החיים בארץ ישראל, והנה אנחנו נמצאים כאן היום 40 שנה מאוחר יותר, ויכולים לומר בפה מלא שהחלום הפך למציאות מדהימה. תנועת אריאל היום היא מעל ומעבר לכל החלומות שהיו. עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו לאן אנחנו רוצים להתקדם מכאן, ולשם כך התכנסה המליאה הזו היום".

במליאה משתתפים מאות צירים מכל רחבי הסניפים בארץ, רכזים, בוגרים ופעילים לצד מרצים מתחומים שונים - פוליטיקה, תקשורת, תרבות ואמנות.

המליאה נפתחה בדברי ברכה וחיזוק מפי רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, ולאחריה בירך שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בוגר תנועת אריאל - על הכוח של התנועה לפעול לשינוי המציאות על פי דרכה של התורה.

הרב אליהו אמר: "אני זוכר את השנה הראשונה בה הוקמה התנועה. זה היה נראה אז כמו חלום, והנה אנחנו עומדים כאן היום ונפעמים לראות את הגודל, העצמה וההשפעה - כל השלבים שעברה התנועה עד שהגיעה לשלב בו היא נמצאת היום".

"המספר 40 הוא מספר מיוחד", הוסיף. "חכמינו אמרו ש-40 זהו ביטוי ליצירה. יצירת הולד – 40 יום, עמ"י נוצר במדבר במשך 40 שנה, נוצר דור חדש. ואנחנו שואלים את עצמנו היום 'מה אמור להיווצר בתוכנו שלא נוצר קודם'? כמי שחיים וגדלים בדור של גאולה, עלינו להבין שהגאולה תלויה בנו! אם נפקח את עינינו ונפעל במציאות, נוכל להביא גאולה לעולם בעזרת מעשינו".

חיה שלומית צור, רכזת בתנועה, אמרה: "בשנת הארבעים של התנועה, אריאל חרטה על דגלה את הסיסמה 'באלה הידיים מנהיגים תנועה', כפי שאנו נוהגים לומר ולקיים במהלך כל השנה שתפקידנו בתנועה הוא 'להרים את קומת הרוח בעם ישראל'.

"המליאה וההתכנסות לדיונים משותפים מהווה תהליך של חשיבה ועיבוד של נושאים רבים המעסיקים אותנו. אני מחכה בקוצר רוח להכנס למרתון החשיבה המסעיר הזה ולצאת משם עם דרך וכיוון לארבע השנים הבאות", אמרה.