ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטיןצילום: רויטרס

האם יריב נוסף של פוטין הורעל בכוונה תחילה? מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבאלני, החליט לעזוב את בית החולים ולחזור אל בית הכלא בו הוא עצור בימים האחרונים, למרות התנגדות רופאיו שטוענים כי הסימנים מראים כי הוא הורעל.

נבאלני נעצר בשבוע שעבר לאחר שקרא לתושבי מוסקבה המתנגדים לנשיא פוטין להתגודד מול בניין עיריית מוסקבה ולהפגין נגד ההחלטה שלא לאפשר לחלק מחברי האופוזיציה להתמודד בבחירות המקומיות.

ביום ראשון בבוקר הובהל נבאלני אל בית החולים לאחר שהתגלתה בגופו נפיחות, גירוד ופריחה. תחילה סבלו הרופאים כי מדובר בתסמינים של אלרגיה, אולם לאחר בדיקות התגבר החשד כי הוא הורעל בבית הכלא.

הידיעות על מצבו הרפואי עוררו סערה ברוסיה, ורבים מתומכיו הגודדו מחוץ לבית החולים וטענו כי מדובר בנסיון הרעלה מכוון. משטרת מוסקבה עצרה עשרה מתומכיו של נבאלני מחוץ לבית החולים.

הרופאה האישית של נבאלני, אנסטסיה וסילייבה, אמרה כי "שחרורו מבית החולים חזרה לכלא עלולה להיות מסוכנת לבריאותו. אנו לא יכולים לשלול נזק רעיל לעור שנגרם על ידי כימיקלים ובעזרת אדם שלישי".

וסילייבה הגיעה אל בית החולים והצליחה לבדוק אותו רק מעבר לדלת, לאחר שהגישה אליו נמנעה על ידי שוטרים שהוצבו ליד חדרו בבית החולים. היא קראה לרשויות הכלא ובית החולים לאפשר טיפול נאות בנבאלני מהחשש כי הוא הורעל ועלול להיות בסכנה.