ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 ברשימת כחול לבן, שוחח עם ענת דוידוב ברדיו 103FM על הנושאים הפוליטיים.

בפתח הראיון סיפר לפיד על ביקורו היום בבקו"ם: "נסעתי לקחת את שירז אביסרור להתגייס. יש עכשיו מחזור גיוס גדול לוחמות ולקחנו אותה היא מתגייסת לברדלס והחבר שלה גם בברדלס זה מהגדודים המעורבים וזאת דוגמא ותזכורת לזה שיש את הציבור הזה שמתגייס והילדים שלו משרתים בצבא ועובד ומשלם מיסים והמדינה מתנהגת כאילו שהיא שכחה אותו. שירז היא הדוגמא לזה שאנחנו צריכים לזכור שהדם של הילדים שלנו לא שווה פחות מהדם של ילדים אחרים".

המגישה סיפרה כי כאשר ליוותה את מילדיה לגיוס ראתה חרדים הנכנסים לבקו"ם ויוצאים עם פתק וכי לא ידעה כיצד להסביר זאת לבנה. לפיד אמר: "איך הצלחנו ליצור סיטואציה שבה הדם של הילדים שלנו שווה פחות. יש אנשים שהחוקים שלנו חלים עליהם ויש אנשים שהחוקים לא חלים עליהם".

לפיד הוסיף: "אנחנו צריכים להעביר את חוק הגיוס האחרון של מערכת הביטחון כלשונו. זה תיקון של עוול".

לשאלה מדוע החרדים תוקפים אותו ומוכנים בממשלה עם גנץ אך לא איתו השיב לפיד כי אלה דיבורי בחירות והוסיף: "אני אף פעם לא מדבר אליהם לא בכבוד והדיון שלי איתם הוא עקרוני. אני חושב שעוצמת הלהבות היא בגלל שהם לא יודעים מה לענות לדבר העקרוני. מה אני אומר? אני אומר שכל אזרח במדינת ישראל צריך לשרת בצבא או בשירות אזרחי, אני אומר שכל מי שיכול צריך לעבוד ולפרנס את עצמו ואת ילדיו".

אני נחרץ בכך שכל ילד במדינת ישראל צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית. השנה זו שנה שניה רצוף שיותר מחמישים אחוז מתלמידי כיתות א' הם או בחינוך החרדי או בחינוך הערבי, כמובן שאין לי דבר חלילה נגד חרדים ונגד ערבים, אבל זה אומר שחמישים אחוז מהילדים לא יראו בבית הספר שלהם את הדגל ולא ישמעו את ההמנון ומה שהכי חמור זה שחלק גדול מהם לא יקבל ארגז כלים לשוק העבודה. אם הם לא יפרנסו את עצמם מי יפרנס אותם?"