יואב קיש
יואב קישצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ יואב קיש (ליכוד) מצטרף למתקפות של חברי מפלגתו נגד הסכם הריצה המשותפת של איחוד מפלגות הימין והימין החדש.

בראיון לינון מגל ורון קופמן ב-103FM אמר קיש, "אני רואה מהלך של חוסר אחריות בימין בשמאל מאחדים שורות, ברק נכנס למרצ בחדווה גדולה ובחיבוק גדול, ואצלנו בימין כאילו לא למדו לקח. כולם 'מאושרים' מהאיחוד הגדול, אבל האיחוד הגדול הוא חזרה לתמונה לפני שבנט ושקד בגדו בבית היהודי ועכשיו חזרו חזרה והבית הסכימו לשים את שקד בראשותם במקום בנט. זה השינוי היחידי".

קיש הסביר מה חסר כדי שהאיחוד יספק אותו. "האיחוד הזה טוב בתנאי אחד: שיוביל לאיחוד מלא שנראה באותה רשימה גם את בן גביר וגם את פייגלין. מי שאחראית לעניין הזה זו שקד. אני רוצה לראות האם היא באמת מסוגלת להביא לשינוי. בסיבוב הקודם בגללה ובגלל בנט הימין הפסיד. אני מאוד חושש שבגללה נפסיד גם בסיבוב הזה".

לשאלת המראיין רון קופמן מדוע הליכוד לא משריין את בן גביר אצלם ענה קיש, "קודם כל עשינו מהלך משמעותי והכנסנו ארבעה חברים של כולנו לליכוד. זה היה החיבור הטבעי ובן גביר הוא חיבור טבעי לימין המאוחד. לפני רגע הוא רץ באיחוד מפלגות הימין. הוא שם. הוא לא מתאים לליכוד".

קיש גם דחה את האפשרות לשילובו של משה פייגלין בליכוד: "אם לא היה לנו הניסיון של פייגלין בליכוד וראינו שהוא לא מתאים והעסק התפוצץ אז אולי היה על מה לדבר. זה כמו שתגיד לי 'תביא את ליברמן לליכוד'. גם ליברמן ניסה לרוץ עם הליכוד וראינו מה קורה. לא ליברמן ולא פייגלין מתאימים לליכוד".

בהמשך התייחס ח"כ קיש גם לפרסום על הדיון בקבינט על אישור בנייה לערבים בשטחי C. "יש להם מספיק מקום בשטחי A לבנייה מסודרת וכל השתלטות אחרת היא טעות".