רבש"צים בשטח
רבש"צים בשטחצילום: יאיר עטרי

בלשכתו של מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם התקיימה היום (שלישי) פגישה בנוגע למחאת הרבש"צים.

בפגישה סוכם כי בשנה הקרובה משרד הביטחון יעביר את התקציב למועצות האזוריות וייחתם חוזה חדש, עם השינויים שביקשו ראשי המועצות. בנוסף, משרד הביטחון יבחן העלאת שכרם של הרבשצים.

במקביל, יו״ר ועדת חוץ וביטחון חה״כ אבי דיכטר, פועל לקידום חקיקה שתסדיר את מעמדם, תפקידם וסמכויותיהם של רכזי ביטחון שוטף צבאי.

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳, אמר כי "הסיכום אליו הגענו עם משרד הביטחון הוא סיכום טוב מאוד. נראה כי שכרם יעלה וכל השינויים בחוזה העסקה שביקשנו התקבלו. אני מאמין כי החקיקה שמוביל ח״כ אבי דיכטר תעבור בכנסת הבאה".

יו״ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי הוסיף, ״אני מברך על ההבנות שהושגו הבוקר עם מנכ״ל משרד הביטחון, אודי אדם. לאור ההבנות ההסתדרות הלאומית תקפיא בשלב זה את הכוונה לנקוט צעדים ארגוניים. נמשיך להעניק לרכזי הביטחון את הגב המקצועי והארגוני ככל שידרש בהמשך הדרך ונפעל יחד להסדרת החקיקה בעניין רכזי הבטחון".

ועד הרבש"צים המאוגדים בהסתדרות הלאומית מסרו בתגובה: "אנו מברכים על ההבנות שהושגו אך מצפים שמי שמגן יום יום ושעה ושעה על מאות אלפי אזרחים הפזורים במאות ישובים ברחבי הארץ יזכו למענה תעסוקתי הולם ותנאים נאותים".

"רכזי הביטחון הם חוד החנית של ביטחון ישראל ואנו נמשיך לעמוד כחומה בצורה ולפעול ללא לאות כדי לדאוג להם, תהליך זה רחוק מסיום ועל כן יש להמשיך להוביל את חקיקת חוק הרבש"צים אשר יסדיר את מעמדנו. אנו קוראים לכל הרבש"צים להצטרף ולהתאגד בהסתדרות הלאומית ובכך להבטיח את שיפור תנאי העסקתנו. זהו הישג משמעותי והיסטורי בכל הקשור לביטחון ישובי קו העימות כחלק מהסדרה כוללת גם בנושאי רכזי הביטחון", נמסר מטעם הועד.