משובחת ומלטפת
משובחת ומלטפתצילום ארכיון: ISTOCK

גם אתם חברים יקרים מרגישים מן הסתם את שיאו של החום בתקופה זו של השנה. כולנו בסירה הדביקה הזו.

למרות שהקיץ שלנו ממשיך לעשות שרירים ולהקשות עם החום הכבד, אנחנו חזקים ולא נופלים שדודים למרגלות קרני השמש היוקדות. ולו בשל העובדה שכמו פטריות אחרי הגשם, אנחנו מתבשרים על מקומות חדשים רעננים ומלאי בריזה להקל עלינו את לילות הקיץ החמים.

אחת ומיוחדת במינה היא הבשורה הנפלאה על עוד גג חדש ויפיפה בירושלים שנהפך בחודשי הקיץ לבר פופ אפ טעים ומושלם, ובזכות הלוקיישין הירושלמי גם הוא נהנה מאוויר צלול הרים כיין.

עם בר עשיר, מיקסולוג אלוף ושף על ששמו הולך לפניו שנים ארוכות, קבלו בתרועות את מסעדת הקיץ הנפלאה והרעננה "אוריינט-טופ".

מלון אוריינט, שבימים אלה חגג שנתיים ללידתו, פתח את דלתות הקומה השמינית, למרגלות בריכת השחיה השווה, לסרוויס ערב יוקרתי, טעים ונעים ביותר. את הבריזה הירושלמית והנוף המשגע אתם בטח יכולים לתאר. עכשיו נשאר לספר רק על השירות המהודק. הרמה הגבוה והטעמים הנפלאים שרקח ובישל השף מישל נבט, שף המלון המקצוען והמוכשר.

המנות בתפריט מותאמות לאווירה של המקום. יחד עם המוזיקה הנעימה, הנוף והבריזה תוכלו ליהנות משלל מנות של השף לצד קוקטיילים מעולים העשויים בקפידה רבה ובדייקנות.

בסיומו של יום חם במיוחד, הגענו ועלינו מעלה מעלה לקומת הבריכה, לרגע כל מה שרצינו היה רק לטבול ולהשתכשך במים הכחלחלים והצלולים, אבל התאפקנו. כי במחשבה שניה, עדיף שצוות הביטחון ישלה אותנו מהמים אחרי שרמת האלכוהול בדם קצת עולה, ואז הפאדיחה קצת יורדת :)

צלחנו בשלום את הבריכה והגענו לחלל המאובזר של אזור ההסעדה. הצוות המקצועי ערוך ומוכן ואנחנו ישר התחלנו עם לחיים קצר וסקירת תפריט האוכל המהודר.

התפריט קצר. מדויק. וקולע. המחירים נעים בין 45 ₪ למנות הפתיחה ועד 180 לסטייק אנטריקוט הנברסקה שהיה כל כך טעים ומיוחד, אבל על זה בהמשך, כדי לא לפגוע במנות הפתיחה והראשונות שקדמו לו בארוחה.

פתחנו וטעמנו מהראשונות את מנת הטונה האדומה עם התחמיץ האסיאתי ואת מנת האנטריקוט הכבוש במלח. מנה מפתיעה כשחומר הגלם הזה מופיע בדרך כלל כסטייק עסיסי, בפרשנות של שף מישל קיבלנו מנת פתיחה מדוגמת וטעימה להפליא. האנטריקוט שהיה פרוס דק דק ישב על ברוסקטות פריכות והיה מלווה ברטבי קורנישון, מיונז וחרדל מעולים.

המשכנו לראשונות, וטעמנו את מנת הסביצ'ה דג ים שהיה מלווה בתחמיץ הדרים קיצי וריחני. עוד טעמנו את מנת הקרפצ'יו שהיתה מורכבת מסינטה משובחת גם היא כבושה במלח וטעימה מאוד.

המנה הבאה היתה הפתעה מרנינה. למרכז השולחן הגיע תבשיל ריחני ומהביל, אדמדם ועסיסי למראה. המנה נקראת בפשטות, 'שקדי עגל, קונפי פיקנטי' אבל למעשה מדובר על מנה משובחת ביותר ומלאה באושר רב. הרוטב הסמיך חריף במידה מדויקת, והשקדי עגל, שאותם אנחנו תמיד בוחנים בקצה הלשון, היו רכים ולעיסים והשתלבו נהדר עם הרוטב החריף שעטף אותם באהבה. היה קשה לוותר על הלחם הריחני שהתלווה למנה ואיתו פשוט ניגבנו כל טיפה מהמנה המוצלחת הזו.

בעיקריות דגמנו את כל הקטגוריה. ולשולחן הגיעו פלטות בשר עשירות מלוות בירקות שורש בשלל צבעים, טעמים וטכניקות עשיה. גריל, אש ותחמיץ לוהט. פלטה אחת של פרגית צרובה בקרמל הדרים שהיתה מעולה וטעימה ביותר. פלטה נוספת של סטייק אנטריקוט הבנרסקה המהולל. זו לא פעם ראשונה ותודה לאל אמריקה, אנחנו נתקלים יותר ויותר באומצות בשר המגיעות אלינו ישירות מאי שם בנברסקה הרחוקה. מה בדיוק הם נותנים לפרות שם לאכול ולשתות אנחנו לא יודעים. אבל אין חולק שהתוצר הסופי הוא אחד מהאיכותיים שיש למטבח הכשר להציע.

מנה נוספת, מגניבה קלילה וטעימה היתה מנת המבורגר. שבפריט נקרא 'טופ המבורגר' והוא בהחלט טופ טופ. לחמניה פריכה וריחנית. קציצה עסיסית ומדויקת, צ'יפס טעים ורטבים מלטפים. מנה גדולה, משביעה ומומלצת.

בין לבין טעמנו ממגוון הקוקטיילים שהברמן שניצח על העמדה היפה בירושלים מיקסלג והכין. כולם היו מעולים ומצויינים ושמנו עין על שנים מהם שהיו כייפים ומפתיעים. הראשון, קוקטייל הבית שנקרא על שם האכסניה ''אורינט'' – הוא מורכב מרום, אמרטו, סאקה, קוקוס, אנס וקינמון . והשני היה משקה ה Summer Spice שמורכב מטקילה, צ'ילי חריף, פסיפלורה, אגאבה ומאיירס.

אחרי עצירה קטנה ושיטוט קליל בין מרפסות הגג ושאיפת האוויר הצח והמרענן חזרנו לשולחן והחלטנו לקנח במנה שדילגנו עליה בטעות וכדי שלא נהיה ברוגז, נתנו לה מקום של כבוד לסיום הארוחה. מנת הכבד אווז, מנת הדגל של הראשונות. המנה הפתיעה ושוב היה ניתן לראות את כשרונו של השף ביצירת מנה חדשנית, מפתיעה וטעימה להפליא. נתח הכבד אווז, עסיסי ונימוח ישב רוטב נוגט עם נגיעות צ'ילי חריף. שילוב שעד כה לא טעמנו, אבל שיהיה ברור. הוא היה כזה טעים ומיוחד שעוד נחזור לבקר אותו שוב בקרוב, והפעם לא נשאיר אותו לסוף :)

אוריינט טופ פתוחה בימים א'-ה' בשעות 20:30-23:30. כשרות: רבנות ירושלים. להזמנת מקום: 02-5699090

———

פורסם בקבוצת ״דתילישס״ - הבית לחובבי אוכל כשר. דתילישס בפייסבוק: goo.gl/a3dKKT
דתילישס באינסטגרם: https://www.instagram.com/datilishes/