לוינסון. מגיע לעיר הנמל
לוינסון. מגיע לעיר הנמלצילום: באדיבות מכבי אשדוד

יש תמורה להצלחה. רק לפני שבוע רשמה נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל את הישג השיא שלה כשזכתה בפעם השניה ברציפות באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 20.

היום (שלישי) הגיעה התמורה להצלחה האדירה שהשאירה את הגביע האירופי בישראל, כששניים משחקני הנבחרת הצעירה של ישראל חתמו במדי קבוצות ליגת העל בכדורסל.

אחרי ים מדר שחתום בהפועל תל אביב ודני אבדיה שחתום אצל היריבה העירונית, מכבי, היום היה זה תורם של עידן אלבר ותומר לוינסון לחתום במדי קבוצות מהליגה הבכירה.

אלבר בן ה-19 שיחק בעונה החולפת במדי הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית, איתה ירד אל הליגה השלישית בסיום העונה האחרונה.

במדי כפר סבא העמיד הרכז המצויין שהרשים במדי הנבחרת וקלע שלשה אדירה בגמר מול נבחרת ספרד, ממוצעים של 10.6 נקודות למשחק, 4.5 כדורים חוזרים ן-2.5 אסיסטים שחילק לחבריו בכפר סבא.

כעת עולה הרכז שקלע 9.3 נקודות ומסר 2.1 אסיסטים בממוצע למשחק באליפות אירופה האחרונה, היישר אל ליגת העל בכדורסל כשסיכם את תנאיו אצל עירוני נס ציונה שתהיה למעשה התחנה הראשונה בקריירת הבוגרים שלו.

אלבר יחבור בקו האחורי לרביב לימונד, שהגיע הקיץ מהפועל תל אביב, ולקורי פישר שחתם גם כן במדי הכתומים מנס ציונה. כעת מצבת הישראלים של נס ציונה כוללת מלבד אלבר ולימונד גם את טל דן, גולן גוט, ליאור קררה ורביב פישטון שכבר חתומים ונראה כי נס ציונה בהחלט תהווה יריבה קשה העונה לקבוצות ליגת העל השונות.

כאמור, אלבר לא לבד, כשחברו לנבחרת, תומר לוינסון חתם גם הוא במדי קבוצה מליגת העל, כשזה חתם במדי מכבי אשדוד/באר טוביה.

לוינסון חתם רק לפני עשרה חודשים על חוזה ארוך טווח אצל מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים, בקול תרועה רמה. היום הפועל החליטה לוותר על לוינסון הצעיר כשזה חזר לנס ציונה.

הירושלמים סגרו מבחינתם את מצבת השחקנים מתחת לסל, כשהאריכו את חוזהו של תומאס והחתימו גם את עידן זלמנסון מהפועל אילת.

מי שקפצה על המציאה של פורוורד הנבחרת הצעירה זו מכבי אשדוד שמשאילה אותו מנס ציונה לעונה אחת.

במדי ירושלים שיחק לוינסון בן ה-19 רק בעשרה משחקי ליגה בלבד - שגם בהם לא תרם רבות.

"תומר הצעיר נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל הישראלי, ואנחנו מאמינים ומקווים שהשילוב שלו במכבי יועיל לשני הצדדים", נכתב בהודעת ההחתמה של אשדוד.

אחרי שהקפיאה זמן רב את בניית סגל השחקנים שלה בשל בעיות בתקציב, אשדוד מעלה הילוך ולוינסון הוא השחקן השישי שחותם בקבוצתו של בראד גרינברג בארבעת הימים האחרונים. למעשה לוינסון חוזר להתמודד עם חברו מהפועל ירושלים על העמדה - ליאור אליהו שעבר לאשדוד מוקדם יותר.

אל אליהו ולוינסון מצטרפים גם הרכז עודד ברנדוויין והסווינגמן צוף בן משה, שיעטרו את הקו האחורי עם אלייז'ה ג'ונסון וסטוארט דגלאס שחתם גם הוא מוקדם יותר. ברנדוויין ובן משה מגיעים כמו לוינסון גם הם מנס ציונה שם שיחקו העונה יחד. אשדוד לקראת סגירת סגל השחקנים שלה לעונה הקרובה.