נדידת הכוכבים מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA לאירופה ממשיכה. אחרי שאמש הודיעה מכבי ראשון לציון על החתמתו המרשימה של ג'ונתן וויליאמס, שחקנה של לוס-אנג'לס לייקרס מליגת ה-NBA, היום (רביעי) זו תורה של מכבי אחרת - הבכירה יותר, מתל אביב.

בזמן שקבוצות רבות מרחבי אירופה הנחיתו כוכבים בעלי שם גדול מליגת הכדורסל הטובה בעולם, במכבי מחפשים אחר שחקנים בעלי ניסיון אך גם עם פוטנציאל לפרוץ עוד יותר.

דבר זה הוביל את התל אביבים להחתים הבוקר את קווינסי אייסי בן ה-28.

האמריקאי שנבחר במקום ה-37 בדראפט 2012 על ידי טורנטו ומתנשא לגובה של 2.01 מ', יכול לשחק בעמדה מספר 4 כשזה ניחן ביכולת סיום טובה מתחת לסלים וכן יכולת טובה גם של זריקה מחוץ לקשת השלוש.

למעשה, מדובר בפאוור-פורוורד אקספלוסיבי, זריז בסביבת הטבעת ומראה נוכחות הגנתית משמעותית מאוד בצבע.

לקווינסי יש ניסיון של 337 משחקי NBA, כשזה החל את קריירת המשחק שלו בליגת הכדורסל הטובה בעולם במדי הקבוצה שבחרה אותו בדראפט, האלופה הטריה, טורונטו.

במדי טורונטו שיחק אייסי 29 משחקים בעונת 2012/13, ובהמשך עבר לסקרמנטו קינגס, שם שיתף פעולה עם שחקן אחר שהוזכר לחתום במכבי, עומרי כספי הישראלי.

אייסי עבר גם בניו-יורק ניקס, דאלאס, ברוקלין ופיניקס, שם החל את העונה הקודמת עד שעבר לליגה בסין.

שחקנה החדש של מכבי נחשב לחביב האוהדים בכל מקום בו שיחק בעיקר בשל רוח הלחימה והאנרגיות שהוא מביא איתו לפרקט.

את העונה הטובה ביותר שלו בליגת ה-NBA סיפק קווינסי לפני שנתיים כששיחק במדי ברוקלין במשך 70 משחקים ו-20 דקות בממוצע.

כאמור, אייסי קשוח מאוד על המגרש ולא נרתע ממאבקים, אך גם בעל אישיות מיוחדת מאוד מחוצה לו.
אחד הסיפורים המעניינים אודותיו הוא שלאחר שחזר מליגת הפיתוח לליגת ה-NBA, הוא לא רצה שחבריו לקבוצה יישכחו מאחור ולכן רכש עבור כל שחקן ואיש צוות גיפט-קארד בשווי 250 דולר וזוג נעליים כאות הערכה.

אייסי מצטרף לקו הקדמי המרשים של התל אביבים כששם נמצאים כבר טאריק בלאק שהמשיך לעונה נוספת ואותלו האנטר שהגיע מאלופת היורוליג, צסק"א מוסקבה. החתמתו של אייסי לא האחרונה כשלמכבי חסר רכז ועדיין קיימת אפשרות כי עומרי כספי יחתום גם הוא בשורותיה.

"קווינסי אייסי הוא שחקן מנוסה מאוד ואיכותי מה-NBA", אמר מאמנו החדש של האמריקאי, יאניס ספרופולוס היווני לאתר הרשמי של מכבי לאחר החתמתו של הפורוורד. "אני שמח מאוד ומרוצה מההצטרפות שלו למועדון שלנו".

השחקן עצמו אמר לאתר הרשמי: "אני נרגש ללבוש את גופיית מכבי, להביא תשוקה, רוח לחימה ואנרגיה לכל משחק במאבק שלנו לנצח ולהביא הצלחה".

"אני מוכן לצאת לדרך, להביא ניצחונות. אני מוכן להגיע לתל אביב עם המשפחה ולהצטרף כבר לאוהדים".