הרב דוד לאו
הרב דוד לאוערוץ 7

בדיונים שנערכו אתמול במשך שעות ארוכות בהרכב בית הדין הגדול בראשותו של נשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו יחד עם הרב אליעזר איגרא והרב אהרון כץ, הגיעו לסיומם שלושה תיקי גיטין, אשר התעכבו במשך שנים רבות.

עם הגעת התיקים לנשיא בית הדין ולאחר עבודה מאומצת הושגו הבנות ופשרות בכל אחד מהתיקים, כשבסופו של דבר לאחר דיונים שנמשכו שעות ארוכות התקבלה הסכמת הצדדים וסודרו הגיטין אשר יאפשרו לאותם מתדיינים להמשיך הלאה בחייהם מתוך הבנה וכבוד הדדי.

יצויין כי במשך חמש השנים האחרונות מאז יושב נשיא בית הדין הרב לאו בבית הדין הגדול יצא שם להרכב שלו כמי שיודע לפתור מקרי עגינות קשים. בחלק מהמקרים נשים וגברים אשר עוכבו או סורבו מלקבל גט במשך למעלה מ- 15 ו-20 שנים מסיבות שונות הצליחו בהכוונתו וסיועו של הרב להגיע להסכמים ביניהם.

הרב הראשי אמר בנושא, "אמנם מגיעים בסוף יום כזה באפיסת כוחות אך הזכות הגדולה שניתנת לי יחד עם חברי הדיינים הגאונים הרב כץ והרב איגרא להושיע אנשים אשר במשך שנים רבות לא מצליחים לצאת מהסבך לעיתים באשמת אחד מבני הזוג ולעיתים בהשפעה של גורמים חיצוניים אחרים".

"כל זוג כזה אשר אנחנו מצליחים לגרום לו להגיע לסיום ההליך בסיעתא דשמיא זו זכות ענקית אשר נותנת כח להמשיך הלאה", דברי הרב לאו.

עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" מסרה בתגובה: "3 מקרי עגינות שנמשכו שנים רבות מוצאים את פתרונם תוך כמה שעות. המשמעות היא שהסבל של הנשים בתיקים הללו היה יכול להיפטר כבר מזמן".

"לא צריך שתיק יגיע עד לנשיא בית הדין הרבני הגדול בשביל לפעול בנחרצות ובתקיפות כדי להתיר אישה עגונה. זה דבר שמצופה מדיינים לעשות כבר בהרכב הראשון. בשביל זה הם שם. אנחנו מברכות את הנשים שזכו סוף סוף שהחופש שלהן יוחזר להן ומוקירות את הרב לאו ואת ההרכב על העבודה המאומצת והמבורכת", הוסיפה להב.