בית ספר
בית ספרצילום: ISTOCK

הסתדרות המורים, שמייצגת את מורי בתי הספר היסודיים וחלק ממורי חטיבות הביניים, מאיימת להשבית הלימודים החל מהראשון בספטמבר אם לא תקבל מענה לתביעותיה.

גם בארגון המורים, שמייצג את מורי בתי הספר התיכוניים, שוקלים להשבית את הלימודים.

על פי הדיווח בעיתון ידיעות אחרונות, בחודשים האחרונים מתנהל משא ומתן בין ראשי הסתדרות המורים לבין נציגי האוצר, אך מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן־דוד, טוענת שהמדינה נוקטת בסחבת מכוונת.

"מזה למעלה משנה אנו חוזרים וקוראים למשרד האוצר ולמשרד החינוך לתקן את העיוות הפוגעני שנמשך זמן רב כלפי עובדות ועובדי ההוראה, בשל עושק ימי המחלה והפנסיה. לא ייתכן שעובד הוראה נעדר יום מחלה אחד והמדינה מנכה לו מהשכר 1.4 ימים. זה גזל שלא מתקיים בשום מקום עבודה אחר, שלא לומר עבירה על החוק בחסות המדינה", אמרה בן דוד.

באשר לפנסיה אמרה בן־דוד: "לכל עובד הוראה שעומד בסוף דרכו המקצועית מגיע לדעת מה יהיה גובה הפנסיה שלו. זה קורה לכל עובד מדינה, אבל משום מה עם עובדות ועובדי ההוראה נוהגים אחרת. כל ההון האנושי המוצלח שלנו הוא תוצאה ישירה של נשים ואנשי חינוך שמשקיעים מחשבה, אהבה ואמונה בילדים, שהופכים אחר כך למבוגרים מצליחים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, סיפר כי ״כרגע אין החלטה האם להשבית את הלימודים, אך בשבוע הבא ישובו חברי הנהלת ארגון המורים מחו"ל ונקיים דיון בנושא. בכוונתי להמליץ לחברי ההנהלה לאשר הצעת החלטה להשבית את הלימודים אם תביעותינו לא ייענו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנחנו מקיימים שיח שוטף ומכבד עם ארגוני המורים במטרה לתת מענה לסוגיות שעולות על הפרק. אנחנו מאמינים שכמו בשנים עברו נמצא את הדרך כדי לגשר על הפערים ובסופו של דבר לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".