חבר הכנסת משה גפני
חבר הכנסת משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

המתיחות בין ראש עירית פתח תקווה רמי גרינברג לסיעת 'דגל התורה' המקומית הובילה לנקודת רתיחה בקרב הפטרונים הפוליטיים בזירה הארצית.

בראיון שהעניק יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני ל'יתד נאמן' ופורסם הבוקר, משתלח גפני בחריפות בראש העיר וטוען כי הוא מסית נגד הציבור החרדי.

"הסיפור של פתח תקווה מזכיר לי מאד את מה שקרה בחיפה ואין לי ספק שסופו של רמי גרינברג יהיה בדיוק כמו של יונה יהב”, אמר גפני.

גפני הבהיר כי יחתור לכך שגרינברג לא ימשיך להיות ראש עיר. "יש כמה אנשים בודדים שהגיעו לראשות העיר ומנצלים את המצב כמו שליברמן עושה במישור הארצי, כדי להסית ולפעול נגד הציבור החרדי במישור המקומי. מי שעומד בראשם הוא רמי גרינברג.

בדבריו עקץ את נציג ש"ס המקומי אוריאל בוסו. "לצערי, התקבצו סביבו כמה אנשים שמסיתים אותו לנהוג ב’הפרד ומשול’ בתוך הציבור החרדי. זה בדיוק מה שהיה בחיפה, וכמו שאצלכם זה נגמר בהשלכתו של יהב מראשות העיר, כך יהיה סופו של גרינברג. ההבדל הוא שיהב כיהן כמה קדנציות, ואילו גרינברג ילך הביתה אחרי קדנציה אחת”, אמר.

בש"ס לא נותרו חייבים למתקפה החריפה. מתנועת ש״ס נמסר בתגובה כי ״הגיע הזמן שהרב גפני ילמד להפסיד בכבוד. דגל התורה שנאלצה מאילוצים פנימיים לתמוך במועמד לראשות העיר שהפסיד בפתח תקוה, מסרבת להכיר בהפסדה ותוקפת את שלוחא דרבנן יו״ר ש״ס בפתח תקוה הרב אוריאל בוסו הפועל בהנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט״א. הגיע הזמן לכבד את גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

"תנועת ש״ס תמשיך לפעול למען ציבור בני התורה וגם למען מצביעי דגל התורה בפתח תקוה. הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית וצועד כבר עשרות שנים בדרך עצמאית לאורם של רבותינו חכמי הדור".