אכפת לך להכין לי?
אכפת לך להכין לי?צילום: iStock

לא רק הדשא של השכן ירוק יותר, אלא גם האוכל שלו. גם אם הדשא של השכן ירוק יותר רק בראש שלכם, מסתבר שאם הוא יכין לכם סנדוויץ', הוא באמת יהיה טעים יותר- ויש לזה אפילו הסבר מדעי.

שמתם לב שאם אחרים מכינים לכם סנדוויץ' הוא טעים יותר מאשר כשאתם מכינים בעצמכם? מסתבר שאתם לא לבד. ההרגשה שכיף לקבל אוכל מאחרים היא כלל עולמית, אבל ככל הנראה הטעם של הסנדוויץ' של השכן קשור גם לסיבה קצת אחרת.

חוקרים מאוניברסיטת "קרנגי מלון" טוענים שהכל קשור לכך שאנחנו מתרגלים לאוכל שאנחנו מכינים. כאשר אנחנו מכינים לעצמנו סנדוויץ', אנחנו נחשפים במהלך ההכנה לריח של הרכיבים ומדמיינים בראש את הטעם של הכריך. אחרי זמן, המוח כבר מתחיל להתרגל לריח ולטעם המדומיין שלו, והכריך הופך לפחות טעים מאשר כריך שמקבלים מוכן בלי שמתרגלים לריח ולטעם שלו.

זהירות! לא לדמיין לפני האוכל
זהירות! לא לדמיין לפני האוכלצילום: iStock

החוקרים החליטו לבדוק את העניין, וחילקו נבדקים לשתי קבוצות כאשר מקבוצה אחת ביקשו לדמיין למשך מספר דקות שהם אוכלים סוכריות והקבוצה השניה סתם חיכתה בחדר הסמוך. לאחר מכן, הביאו לשתי הקבוצות לאכול סוכריות, ובדקו כמה סוכריות אוכלים מכל קבוצה. התוצאות הראו שהנבדקים שדמיינו את עצמם אוכלים את הסוכריות, באמת אכלו פחות בהשוואה לקבוצה השניה.

לדברי החוקרים, אותה תופעה מתרחשת כאשר אוכלים משהו טעים הרבה פעמים. גם מי שאוכל את השוקולד הכי טעים בעולם, יתרגל אליו אחרי שיאכל ממנו הרבה, והביס החמישי אף פעם לא יהיה טעים כמו הביס הראשון.

אז אם אתם רוצים להוריד קצת קלוריות, פשוט תתחילו להכין לכולם אוכל. מה שבטוח, גם אם לא תרדו במשקל, לפחות כולם יאהבו אתכם קצת יותר.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!