הנס החברתי של קרן יחד

לחצו כאן כדי להצטרף לקרן יחד

הרב הלל הורוביץ, יו"ר קרן יחד, יכול להסתכל לאחור ולסכם בסיפוק חמש שנים לפעילותה של הקרן.

"אני קורא לקרן יחד נס חברתי. יצאנו לדרך עם הרבה מאוד אמונה, אך לא ידענו איך הציבור יגיב - ובחמש שנים אנחנו עומדים על 23 אלף משפחות שחברות בה. זו כמות גדולה מאוד", הוא אומר.

הקרן סייעה עד היום לעשרות משפחות ולמאות יתומים בסכומים של יותר מ-42 מיליון שקלים. "זכינו לעזור ל-311 יתומים מ-77 משפחות. מדובר במשפחות מכל רחבי הארץ ואי אפשר לתאר את המפגש המרגש עם המשפחות. אנחנו נפגשים עם כל משפחה שעברה טרגדיה של פטירת אב ואם צעירים שלא נפטרו כדרך כל הארץ. אנחנו עוזרים ליתומים עד גיל 30, מגיעים למשפחה ועוטפים אותה, פותחים את התיק באופן הכי מסודר ונכון".

לדברי הרב הורוביץ התמיכה לא נגמרת רק בפן הכלכלי. "עם הזמן אנחנו מתפתחים מעבר לעזרה הכספית ומוצאים דרכים ללוות את המשפחה אם בעזרה מול משרדי הממשלה, ביטוח לאומי, בנקים, עזרה חברתית. עם השנים אנחנו לומדים את הצורך ואת היכולת שלנו להעניק למשפחות עוד ועוד".

את ההצלחה הוא תולה בכוחה של הקרן. "כל זה הוא בזכות הציבור. אנחנו שליחי הציבור ועוסקים בעניין ומובילים את התהליכים אבל הכוח של קרן יחד הוא הביחד של עשרות אלפי משפחות. כשאוספים עוד 50 שקלים ועוד 50 שקלים חד פעמי, משהו שלא מורגש בכיס הפרטי והנתינה היא ענקית".

לחצו כאן לפרטים נוספים על קרן יחד

לדבריו, "אנחנו גובים סכומים מאוד קטנים אבל עצם הביחד של עשרות אלפי משפחות, מביא כסף גדול מאוד. עם זה אנחנו מצליחים להעניק לכל יתום החבר בקהילת קרן יחד - 150 אלף שקלים. משפחה שאיבדה אב או אם ואנחנו נותנים להם יחד כולנו את המשענת ואת הביטחון הכלכלי לאורך שנים עד לחתונת היתום והיתומה, מצליחה לעמוד על רגליה ולהתרפא. זה נס נפלא".

"הרי הכסף לא מחזיר את האב או את האם. אין מי שילווה את הילדה לבת המצווה ואת הילד לבר המצווה. אבל אם הדאגה הכלכלית שמקשה על כולנו בחיי היומיום מצטרפת לקושי של משפחה שהתייתמה מאב ומאם - היא לא מצליחה להשתקם", מוסיף הרב הורוביץ.

בתשעת הימים יוצאת הקרן בקמפיין שלא קורא לתרום כסף, אלא פשוט לבוא ולהיות חלק ממשפחת הקרן.

"הדרך ארוכה כי אנחנו רוצים לחבר את כל עם ישראל אל החסד הזה - 'עולם חסד ייבנה'. אין סיבה שמשפחה שמבינה מהי הקרן לא תצטרף אליה. כל הסוד של הקרן הוא שכסף קטן נהיה גדול. אנחנו נמצאים במהלך גיוס מצטרפים חדשים - ולא מדובר כאן בגיוס של צדקה אלא בקריאה להצטרפות למשפחה", הוא אומר.

ויש גם כמובן הסבר מדוע נבחרו הימים הללו. "אנחנו יוצאים בתשעת הימים, שלצערנו בהם נחרב הבית בגלל שנאת חינם, כי אין ספק שאין כמו קרן יחד כדי להרבות באהבת חינם. אנחנו מצרפים אלפי משפחות שלא מכירות זו את זו, דתיים ושאינם, יחד מרבים אהבה וערבות הדדית. 'כל ישראל ערבים זה לזה', נאמר ממש על קרן יחד. זה שבת אחים גם יחד - חיבור של עם ישראל לחסד מיוחד".

"אין עזרה גדולה יותר מלתמוך במשפחה, יתומים, אלמן או אלמנה, שכל חייהם קרסו. אנחנו באים למלא את החלל שנוצר בערבות הדדית, באהבה ונתינה", מסכם הרב הורוביץ.

לחצו כאן כדי להצטרף לקרן יחד