הודו
הודוצילום: iStock

הרשויות בהודו פרסמו בסוף השבוע האחרון התרעות חמורות לקראת מתקפת טרור גדולה שצפויה להכות בחבל קשמיר בקרוב מאוד. כך מדווחים כלי התקשורת במדינה.

על פי הדיווחים, כ־200 אלף עובדים שמתגוררים מחוץ לקשמיר כבר הספיקו להימלט מהאזור, וכן ניתנה הוראה גם לכלל התיירים והמבקרים באזור למהר ולצאת מוקדם ככל האפשר.

על פי הדיווחים, הטיסות היוצאות מקשמיר מלאות עד אפס מקום, ואלפים רבים מנסים את מזלם בחיפוש אחר מקומות בטיסות הבאות. גם הרכבות והאוטובוסים מלאים עד אפס מקום, ואף מעבר לכך. התושבים המקומיים לעומת זאת מצטיידים מכל הבא ליד.

תורים ארוכים נרשמו בתחנות הדלק ובכספומטים, והתושבים משתדלים לקנות מזון וציוד בסיסי שיספיק לימים ארוכים של הסתגרות בבתים.

ההנחיות יצאו לאחר שהתקבל מידע מודיעיני מוצק על כך שמיליציות טרור פקיסטניות נערכות לבצע באזור מתקפה גדולה במיוחד.

חבל קשמיר מצוי במחלוקת בת עשרות שנים בין הודו ופקיסטן, כשבפועל שולטת הודו ברובו ופקיסטן טוענת לריבונות על כולו. החבל מאוכלס בעיקר במוסלמים, בדומה לתושבי פקיסטן שגם הם מוסלמים ברובם המוחלט, ואילו הודו היא מדינה עם רוב הינדי ומיעוטים דתיים נוספים, כשהאסלאם אינו נהנה מנוכחות חזקה כל כך ביתר המחוזות של הודו כמו זו שבקשמיר.

על רקע המתיחות כבר התנהלו בעבר מלחמות בין הודו ופקיסטן, וכן התנהל מרוץ חימוש אינטנסיבי שהסתיים כששתי המדינות מחזיקות בנשק גרעיני.

בחורף האחרון בוצעה מתקפת טרור על אוטובוס שהסיע שוטרים בקשמיר, ועשרות מהם נהרגו. הודו האשימה את פקיסטן באחריות לפיגוע, ואף תקפה בשטחה. האירועים התפתחו לכדי עימות מתגלגל בין צבאות הודו ופקיסטן, שבמהלכם הפילו שני הצדדים מטוסים מחילות האוויר של הצד הנגדי.