נתניהו
נתניהוReuters

חברי הכנסת והשרים מטעם מפלגת הליכוד נקראו היום (ראשון) לחתום על מסמך ולפיו הם תומכים רק במועמדותו של בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה, ולא יסכימו להציב מועמד אחר מהליכוד.

חבר הכנסת, ד"ר שלמה קרעי (הליכוד), אמר כי ''‏גם אני, באמונה ובגאווה גדולה, חתמתי על המסמך ההצהרתי שמועמד הליכוד היחיד לראשות הממשלה מטעם בליכוד הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

''הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות", הוסיף קרעי.

חבר הכנסת משה יעלון (כחול לבן) תקף את היוזמה בליכוד המחייבת נאמנות מוחלטת לבנימין נתניהו לאחר הבחירות. "הידיעה על היוזמה להחתמת ח"כים מהליכוד על נאמנות ותמיכה בנתניהו, מזכירה את הדרישה בצפון קוריאה מכל אזרח ותייר לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג. אלה שלא נוהגים כך נעצרים, ואף נשלחים למחנה עבודה לחינוך מחדש.

"חברי הליכוד, לאן הגענו? למה אינכם אומרים בקול רם את מה שאתם חושבים על נתניהו, ועל השפל המוסרי שאליו הוא הוריד את המדינה והליכוד? ב-17.9 חייבים להחליף אותו, כדי להחזיר את המדינה אל המסילה!", כך יעלון.

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ אמר כי ״הפראנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד''.