אוהדים מניחים תפילין
אוהדים מניחים תפיליןצילום: ניידות חב"ד

מי אוהב את השבת. לא בכל יום אפשר לראות אוהדי בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה יושבים יחד ומסכימים בנושאים הקשורים לכדורגל. זו רק עוד אחת מסגולות השבת - לאחד את כולם.

לקראת סיום העונה שעברה נמאס למספר אוהדי מכבי ת"א דתיים שומרי שבת ומסורת מהפגיעה בהם על ידי קיום משחקי הכדורגל בשבת, ואלה החליטו להרים את הכפפה ולזעוק את זעקתם של עשרות אלפים אוהדי כדורגל ושחקנים.

היה זה משחק ההכתרה של המכבים מת"א כאלופי המדינה לעונת 2018/19 בכדורגל, משחק שנקבע באטימות רבה על ידי הגוף המשדר ומנהלת הליגות בכדורגל לשעה 18:00. החלטה צינית זו, שהביאה להדרת של עשרות אלפי אוהדי מכבי ממשחק הכתרה חשוב של קבוצתם בשל קיומו בשבת, היא שהוציאה מחדש את המאבק על השבת בכדורגל הישראלי, הפעם מצידם של האוהדים.

"התחלנו כמה אוהדי מכבי במשחק ההכתרה ששובץ בשבת, המשחק אגב הביא פחות אוהדים מהממוצע", סיפר לערוץ 7 יניב, אחד מראשי ההנהגה.

"אחרי שבועיים, גם מחזור סיום הפיילאוף שובץ רבע שעה לפני יציאת השבת והחלטנו לפתוח את המחאה לכל האוהדים בארץ - לאחר שהבנו כי את אלה שמדירים לא מעניין איזה קהל אוהדים של איזו קבוצה הם מדירים - כולנו דתיים ואת כולנו מדירים".

"זה התחיל מחמישה חברים, המשיך אחרי שבועיים עם 10 והיום אנחנו כבר מונים מאות".

הפעילות של האוהדים מתחלקת כיום ל-3 חלקים:

1. פעילות ברשת החברתית ובתקשורת, עם 8 קבוצות וואטצאפ שמתפקדות כמו צבא אוהדים, הפעלת דפי פייסבוק וחשבונות אינסטגרם וראיונות נרחבים בכלי תקשורת כלליים.

2. רתימת שחקנים שהשבת חשובה להם. שחקנים כמו חן עזרא שחתם לאחרונה על חוזה מיוחד בקפריסין בו הוא ישוחרר מאימונים המתקיימים בשבת וכן יימצא לו מלון קרוב בסמוך למשחקים המתקיימים בשבת בכדי שלא יחלל את זו גם בחו"ל, שיר צדק קפטן הפועל באר שבע לשעבר וגיא חיימוב שוער מכבי חיפה, אלו רק חלק קטן מהשחקנים שהצטרפו למאבק על השבת מאחר שזו חשובה להם גם כן. השחקנים הסריטו את עצמם כשהם מספרים על המאמצים שלהם להישאר במקצוע ולשחק ברמות הגבוהות תוך הקפדה על שמירת השבת והמחיר שזה גובה מהם.

3. פעילות פוליטית ומשפטית - מלבד פגישות עם יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון שלא יצאו ממנה עם בשורות חדשות, נפגשו הפעילים גם עם פעיל מרכזי בליכוד ובהמשך מתוכנן להיפגש עם חברי כנסת נוספים ושרים מכל קצוות הקשת הפוליטית במטרה להביא לסיום הדרתם של האוהדים הרבים והשחקנים בהווה ובעתיד שאוהבים כדורגל וגם את השבת, באותה המידה.

השבוע, ביום רביעי הקרוב יצאו האוהדים הרבים להפגנה מתחת למשרדי מנהלת הליגות בכדורגל בשעה 17:00 במגדלי בסר 2 שברמת גן.

"אנו שחקני ואוהדי כדורגל ששומרים ומכבדים את השבת התאחדנו מכל הקבוצות בצורה תקדימית, אנחנו באים מכל הארץ במטרה למנוע את המשך ההדרה שלנו ושל ילדינו מהכדורגל הן כשחקנים והן כאוהדים", נכתב בהודעתם.

"כמו שהשבת לא שייכת רק ל"דתיים" ככה הכדורגל לא שייך רק ל"חילונים". אל תחליטו בשבילנו מה שייך למה. כדורגל הוא מוצר ציבורי ולא ייתכן שחלק גדול מהציבור מודר במדינת ישראל בגלל שהוא שומר את מסורת ישראל".

אחרי שהפוליטיקאים ניסו ולא הצליחו, בג"צ התערב ולא הצליח, הישועה לאוהדים הרבים ולשחקנים דתיים צעירים המעוניינים לשחק כדורגל מקצועני מבלי לפגוע בשבת, תגיע דווקא מהיציע? אנחנו מקווים שכן.