ינאמו. פרץ וסמוטריץ'
ינאמו. פרץ וסמוטריץ'צילום: דוברות

סערה תקשורתית פרצה היום (ראשון) לאחר שהתברר כי השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' צפויים לנאום בטקס הענקת פרס היצירה התורנית של הקתדרה לתורה ולחכמה בגבעת שמואל לרב יצחק גינזבורג.

מדובר בגל השני של הסערה, לאחר שלפני כשבועיים נשמעו טענות על כך שמאחורי הפרס עומד בין היתר גם האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. בעקבות הטענות השיר משרד החינוך את חסותו מהאירוע.

הקצף יצא על כך שהפרס הוענק לרב גינזבורג, העומד בראש ישיבת "עוד יוסף חי", למרות שלאחר הרצח במערת המכפלה פרסם הרב גינזבורג ספר בשבחו של גולדשטיין בשם "ברוך הגבר".

בעבר נטען עוד כי תלמידי הרב גינזבורג הם אלו העומדים מאחורי תופעות "תג מחיר" וכי הדברים נעשים בברכתו של הרב או לפחות בהסכמתו השקטה.

השר סמוטריץ' דחה את הביקורת מכל וכל, ובחשבון הטוויטר שלו צייץ "פשוט לא ייאמן. אנשי שמאל קיצוני מקבלים כאן פרסים על ימין ועל שמאל (בעיקר על שמאל) וזה בסדר, אבל לימין אסור".

"הרב גינזבורג הוא גאון ותלמיד חכם עצום עם יצירה תורנית בהיקפים בלתי נתפסים. לא חייבים להסכים איתו על כל דבר כדי להאמין שהוא ראוי לפרס. אני אגיע בע"ה לטכס כדי לכבד ולברך אותו!", הוסיף סמוטריץ'.

מלשכת שר החינוך, הרב רפי פרץ, נמסר בתגובה: "שר החינוך שמח להשתתף ביום העיון השנתי של הקדרתא לתורה וחכמה בגבעת שמואל. לגבי חלוקת הפרס השר והמשרד לא מעורבים בקבלת ההחלטות בחלוקת הפרס".