בית החולים אסותא
בית החולים אסותאפלאש 90

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן סייר בבית החולים אסותא אשדוד במהלכו הבהיר כי יפעל להתרחבותו.

"פעלתי רבות למען הקמת בית החולים 'אסותא' באשדוד, הן בתפקידי כיו"ר ועדת הכספים והן כסגן שר הבריאות, ואני רואה כמטרה עליונה וכשליחות לפעול למען בית החולים, כך שיוכל להתרחב, לגדול ולשגשג", אמר.

אל סגן השר שביקר בבית החולים כאורח הנהלת בית החולים, התלוותה צמרת משרד הבריאות ובראשה הד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות וואדים פורמן, סמנכ"ל תמחור ותקצוב משרד הבריאות, ח"כ יעקב טסלר –תושב העיר ומי שנמנה לא מכבר על צוות לשכת סגן השר וסגן ראש העיר יחיאל וינגרטן.

במהלך הביקור נחשף סגן השר הרב ליצמן למחלקות בית החולים תוך התמקדות במכון לרדיותרפיה, שנפתח לאחרונה. בביקור הוצג המאיץ החדש שנחשב למתקדם מסוגו ובקרוב צפוי לפעול גם המאיץ השני, לאור הפעילות הענפה.

לצד פעילות בית החולים התרשם הרב ליצמן מפעילותם של מתנדבי הארגונים המסייעים לחולים ולבני משפחותיהם, כמו הרב צבי גודמן, שליח חב"ד, ארגון 'עזר מציון', מתנדבי 'מפעל חסד' ועוד.

בתום הסיור התקיימה ישיבת עבודה בה הוצגו תכניות בית החולים לטווח הקצר והארוך. מהנתונים שהוצגו עולה כי הפעילות בבית החולים עוברת את הצפי המקורי, וכך למשל מספר הלידות שאירעו בבית החולים עובר את ה6,000 לשנה, בעוד שהצפי עמד על 3,000 בלבד.

"בית החולים נותן כיום מענה לצרכי תושבי האזור כולו, כשהוא מוכיח שניתן לספק רפואה מתקדמת ברמת שירות גבוהה" - אמר יו"ר אסותא אשדוד, רן סער, שהדגיש כי הגדלת מספר המיטות בבית החולים לצד הוספה של חדרי ניתוח, מתגלה כצורך בסיסי וכדבר שיסייע להבאת בית החולים לאיזון תקציבי.

"דגש בית החולים מעבר לרמת הרפואה הגבוהה הניתנת בבית החולים" - הוסיף סער, "הוא נושא השירות. אין לי ספק שתוך תקופה קצרה בית החולים יהיה למופת ולדוגמא, והוא יוכיח שניתן לספק רמה רפואית ושירותית גבוהה גם במסגרת הרפואה הציבורית".

יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, פרופ' שוקי שמר אמר: "אנו יכולים לומר ברורות - בבית החולים הזה לא שוכבים חולים במסדרונות. מעבר לכך, בכל יום שעובר מתברר כי חיי אדם, חייהם של תושבים רבים, ניצלו רק בשל הקרבה הגיאוגרפית של בית החולים והמהירות בה טופלו, וכי במידה והיו מפונים לבית חלים מרוחק יותר לא היו שורדים".

ליצמן הבטיח להעלות בהקדם את הנושאים הבוערים הן במשרד הבריאות והן מול האוצר, וסיכם: "התרשמתי מאד מהעובדה שבית החולים הצעיר עשה כבר כברת דרך עצומה בזמן הקצר מאז נפתח, וכי הוא ממצב את מקומו כאחד מבתי החולים המתקדמים בישראל. כמי שפעל רבות עבור בית החולים, הן בשלבי ההחלטה על הקמת בית החלים באשדוד, הן בהמשך, הן בתפקידי כיו"ר ועדת הכספים, כח"כ וכשר, לאורך כל הדרך, אמשיך לעשות כל שאוכל על מנת שבית החולים באשדוד יתרחב, יגדל וישגשג, כשמי שירוויח מכך היו תושבי אשדוד והסביבה אך ללא ספק גם מערכת הבריאות בישראל כולה".