סרט חדש:אנגרי בירדס 2

ברוכים הבאים בשנית לאי הציפורים היכן שתושבי האי ממשיכים להעריץ את גיבוריהם. כי הדרך הכי טובה לשרוד היא לאחד כוחות.

קובי פינקלר , ד' באב תשע"ט

אנגרי בירדס 2
אנגרי בירדס 2
צילום: יחצ

סרטי ילדים באים ליצור אוירה, תוכן ומוסר השכל. כזה הוא בדיוק הסרט השני בסידרה ,אנגרי בירדס שמביא אותנו בשנית לאי הציפורים, קהילת ציפורים שלווה ונינוחה (תודות למאמצי השיקום והבנייה מחדש לאחר המלחמה הכוללת עם החזרזירים שתועדה בסרט הקודם), היכן שתושבי האי ממשיכים להעריץ את גיבוריהם – רד, בומבה הפצצה וצ'אק שבעזרתו של העיט האדיר הצילו את כל הביצים מידיהם של החזרזירים התככנים.

בעוד הטכנולוגיה החזרזירית אט אט מוצאת את דרכה אל תוך אי הציפורים, המלחמה בין שני הצדדים רחוקה מלהסתיים והיא רק נעשית רחבה עוד יותר, כששני הצדדים ממשיכים "למתוח" האחד את השני. אך, כאשר נבל חדש, נשר העונה לשם זטה, מאיים להרוס את שני האיים יחדיו, הם מבינים שהדרך הכי טובה שלהם לשרוד היא לאחד כוחות.

עתה רד העצבני, צ'אק המהיר ובומבה הפצצה ישתפו פעולה עם לאונרד המרושע ושאר החזרזירים, ויצאו להרפתקת שוד קורעת מצחוק, על מנת להרוס את נשק העל המרושע בטרם יהרוס הוא אותם. במהרה הם מגלים שהאויב של האויב שלי, הוא בעת הצורך, חבר שלי.

אבל הסיפור הוא מורכב הרבה יותר. בעבור צוות האנימציה, האתגר העיקרי היה לעכל את ממדי הסרט. בניגוד למשחק אשר ידוע בעבור הגרפיקה והדמויות פשוטות שבו, יוצרי הסרט שאפו לעצב דמויות ועולם עשיר בפרטים שיהיה ראוי לסרט באורך מלא.

האתגר הראשוני היה להעביר את הדמויות טרנספורמציה מדמויות שטוחות ואייקונים גרפיים לדמויות עגולות שניתן לעשות להם אנימציה תלת ממדית בעבור המסך הגדול. "הדמויות במשחק פשוטות לחלוטין. הם לא הולכות או מדברות. נדרשתי להביא עומק לדמויות הללו כדי שיוכלו לעבור אל המסך הגדול," אומרת פרנצ'סקה נטלה המנהלת האומנותית של הסרט, אשר עיצבה את מרבית הדמויות הראשיות. "המטרה העיקרית היא להביא למסך דמות שהיא מספיק עמוקה מחד אך עדיין מוכרת לקהל שמונה מעל ל-3 מיליארד מעריצים."

רד באופן טבעי, הוא דוגמא טובה לדמות שהייתה צריכה לעבור טרנספורמציה. אפילו לפני המודל של הדמות במחשב אפילו נבנה, נטלה הכינה מעל ל-100 עיצובים שונים לדמות על גבי נייר. "בהתחלה, היה לנו כל כך הרבה דברים להבין לגבי הדמויות באופן כללי, ההתלבטות החלה בשאלה: "האם הדמויות צריכות להראות כמו ציפורים אמתיות או שיש לייחס להם תכונות אנושיות ומכאן גם לעצב אותן כך?" האיורים הראשוניים היו מאוד רחוקים מהתוצאה הסופית. אבל אתה אף פעם לא רוצה לצנזר או להגביל את עצמך בתהליך יצירתי – כתוצאה מכך תגיע למחוזות עליהם לא חשבת אפילו, רק כתוצאה מהדרך."

לבסוף, הוחלט שרד ושאר חבריו יראו יותר אנושיים כדי שיהיה לקהל קל יותר להזדהות עמם. "מצאנו עיצוב של יצור שדומה לציפור שנראה ומרגיש כמו ציפור," מסבירה נטלה. "העמידה, המשחק והמראה של הדמות מאוד אנושיים ומכאן גם אין להם כנפיים, למעשה יש להם זרועות שנראות כמו כנפיים מבחינת הצורה שלהן."

גם עם הבאת החזרזירים למסך הגדול נתקלו היוצרים באתגר דומה במובן מסוים אך שונה במובנים אחרים. יש כמויות חזרזירים גדולות בסרט והשאלה שעלתה היא האם הם צריכים להיות זהים או ייחודיים. בשורה התחתונה כאשר החזירים נעים בקבוצה הם בעלי מבנה אחיד ופועלים למען אותה מטרה כמו דבורים בכוורת. "לבסוף החלטנו לעשות אותם ייחודיים," נזכרת נטלה. "כאשר מסתכלים על החזירים כקבוצה הם נעים כאחודה אחת, אך כאשר מתקרבים לכל אחד מהם יש מראה שונה ותפקיד ייחודי."

כאשר הוחלט על העיצוב הסופי, נטלה העבירה את עבודתה אל סנצ'ז ברבוסה, אמן פיסול דיגיטלי אשר תרגם את החזון של נטלה מדו ממד ליצור תלת ממדי. לבסוף נוצרו 130 ציפורים ייחודיות ו-100 חזרזירים ייחודיים.

בעבור אחראי האפקטים הוויזואליים דני דימיאן, העיצוב הפשוט של החזרזירים היה אתגר לא קל. "זה קשה באופן מטעה ממש לעשות דברים שהם לכאורה פשוטים בצורה טובה," אומר דימיאן. "פרנצ'סקה וקליי היו מאוד ברורים בדרישות שלהם לגבי החזרזירים, הם רצו דמויות מאוד ברורות בצורה שלהן מחד אך מאידך שיהיה טווח רחב שניתן לשחק אתו לכל חזרזיר. אך, ככל שהדמות פשוטה יותר ככה יותר הקהל שם לב לכל פגם בה וכל שינוי בצורה שלה."

כאשר ג'ייסון סודקיס החל לדבב את הדמות הראשית רד, יוצרי הסרט לא עצרו בעיצוב הדמות אלא גם שאבו מתוך קטעים של סודקיס מהופעות סטנד אפ כרפרנס לדמות. "העיצוב של רד בהשראת סודקיס לא קרה רק במהלך הקלטת הדיבוב, אלא בחנו את הקומדיה שלו באופן כללי," אומר נאש. "שמנו לב לדברים הקטנים שסודקיס עושה – נגיד כשהוא אומר משהו סרקסטי, הוא יעשה את זה עם חיוך על פניו. זה חלק מהקסם האישי שלו שהשאלנו לדמות של רד."

אחד מהלוקיישנים הראשיים על אי הציפורים הוא הבית של רד, אשר הוא בנה אותו על חוף הים, כדי להיות רחוק מההמולה של שאר הציפורים באי. "כאשר כל שאר הציפורים באי בונות בקתות עשויות מחומרים רכים, רד בנה את הבקתה שלו מטיח – חשבנו שזה יהיה מטאפורה טובה לחיצוניות הקשיחה של רד. הגינה שלו מלאת קקטוסים ומעל זה עץ דקל שענפיו קוצניים, הגינה יפה אך מבשרת רעות."

כאשר מחברים את הלוקיישנים של אי הציפורים ואי החזרזירים, יש מעל ל-90 לוקיישנים בסרט "היינו במרוץ מתמיד להראות את הניגודיות בין שני האיים," אומר פיטר אוסוולד, המעצב האומנותי של הסרט. "באי הציפורים הכל אורגני, אין להם חשמל. על אי החזרזירים יש הכול, יש להם חשמל, רשתות סלולריות, רכבים, מטוסים. באי הציפורים יכינו ספל דרך גילוף עץ בעבודת יד, באי החזרזירים הכוס תהיה עשויה מזכוכית או מתכת."

"אי החזרזירים הוא מעין עולם מאויר בסגנון רוב גולדברג (מאייר וממציא יהודי אמריקאי)," אומר דני דמיאן, אחראי האפקטים הוויזואליים בסרט. "הם (האיים בסרט) נבנו כדי להיהרס, כמו ילד שבונה עולם מלבני לגו." וכמו כל ילד שבונה בלבנים, אחד הרגעים הכי מהנים הוא שלב ההריסה. "עשינו גם מאמץ מרשים בהריסת העולם שבנינו," מסכם דימיאן. "כאשר בסוף הסרט יש את הקרב האחרון בין הציפורים לחזירים, נהנו לפוצץ את כל מה שבנינו. אולי זה הילד שבתוכי, אך זה עדיין מאוד מספק."

ובסופו של דבר, כאמור, מבינים שהדרך הכי טובה שלהם לשרוד היא לאחד כוחות.