אורלי לוי
אורלי לויPhoto by Roy Alima/Flash90

חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, מספר שתיים ברשימת העבודה-גשר, שללה את האפשרות שמפלגת העבודה תחבור לממשלת הליכוד אחרי הבחירות ובכך תאפשר לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה.

בראיון ל''חדשות הבוקר'' בערוץ 12 הבטיחה לוי: "לא נהיה גלגל ההצלה של בנימין נתניהו. אותי אי אפשר לפתות עם תפקיד בממשלה. נהווה אלטרנטיבה אמיתית ונבטיח שבשלטון הבא הנושאים החברתיים יעוגנו. נשמור על האזרחים שלא סופרים אותם, שהם לצערי אלו שיהיו על שולחן הקיצוצים הבאים".

עוד אמרה לוי-אבקסיס כי אינה מתחרטת על שלא הצטרפה לאהוד ברק והמחנה הדמוקרטי. "כשיש תוכן ומהות אני תמיד בעד חיבורים, אבל סביב אהוד ברק יש חשדות. הבן אדם אומר בקולו שאחרי שאפשטיין נאשם ב-2008 בבית המשפט על כך שסחר בקטינות ושידל אותן לזנות, הוא הסכים לתת לו הזדמנות שנייה. לא אשתף פעולה עם מי שרוצה לתת הזדמנות שנייה לפדופילים".

היא נשאלה ''לא תהיי חצויה במירוץ לנשיאות אם פרץ יתמודד מול אבא שלך?'', והשיבה: "אני לא חצויה, אין פה שאלה בכלל. הכל זה אגדות אורבניות שהומצאו לצורך הבחירות, או שהמוח של מישהו בקדחתנות. לא היה ולא פנו אלי אפילו לא באיזושהי בקשה. עמיר יודע ואחרים יודעים שאם אבא שלי היה רוצה לגשת לנשיאות, הייתי מתייצבת בראש החזית ודואגת להביא כמה קולות שהייתי יכולה כדי לתמוך בו".

לוי אבקסיס נשאלה על תחושותיה בתום הבחירות האחרונות כאשר גילתה שלא עברה את אחוז החסימה. "אני מחנכת את הבנות שלי ללכת עם האמת שלהן, עם הלב שלהן, להגיד 'לפחות ניסיתי'. בניגוד לאחרים הלכתי למדבר הפוליטי בגלל שהנושאים שהתעסקתי בהם לא עניינו את המפלגה שהייתי בה. עשו לי תהליך הדחה ולקחו לי את אותם כלים פרלמנטריים, אפילו את מימון המפלגות, מה שאומר שהייתי צריכה להביא כסף מהבית ומחברים כדי להעמיד מינימום של קמפיין.

''הצלחנו להגיע לתודעה של אנשים, אבל הפחד שלא נעבור את אחוז החסימה גרם להרבה מאוד אנשים לשים בשעת השין משהו אחר. ישבתי מול המדגם באותו ערב, ראיתי את התוצאות והרבה אמרו לי 'עזבי, לכי הביתה', אבל אמרתי שבוודאי שלא, יש לי את הפעילים שלי ואת האנשים שנמצאים במטה ומחכים לאיזו מילה".