השר אריאל למגורשי גוש קטיף: "אתם החלוצים"

שר החקלאות אורי אריאל, לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי, השתתף בכנס של מרכז קטיף ביד בנימין, והבטיח להמשיך במאמצי הסיוע למפוני גוש קטיף 14 שנים לאחר תוכנית ההתנתקות.

''הייתי אתכם בהקמת גוש קטיף, בעת הקמת הישובים, הייתי אתכם בגירוש בליבי ובגופי בכפר דרום, וראיתי אתכם חודשים רבים ובששת ימי הגירוש. מתפלל מעומק הלב שאהיה אתכם בזמן החזרה לגוש קטיף'', אמר אריאל.

לדבריו, האמירה ''נזכור ונחזור'' היא לא סיסמא אלא האמת. ''האחריות הלאומית היא ללמוד, ללמד לשמור ולעשות ועלינו הוטל לשאת דגלים רבים ובכלל זה. אומר ביושר - אנחנו עושים, הכנס, הקמת המרכז, אולם, לא עושים די. צריך לעשות יותר, זה מה שמתחייב בעיני כרוח גוש קטיף.

''ערב ט' באב אנחנו חייבים להרבות באהבת חינם, בעיקר בעשייה. קמו עלינו לפני 14 שנה אנשים קשים, יהודים שלא מבינים אבל הם אחינו, לצד ביקורת הם אחינו וכך יש לנהוג בהם. העשייה מחולות חלוצה, דרך לכיש ועד רמת הגולן היא מופת לאהבת הארץ, אתם החלוצים.

"היו שלא האמינו שיום למחרת קהילות שנעקרו יבקשו להמשיך לבנות את הארץ וליישב אותה. אחרי 14 שנה טרם סיימנו את הטיפול והעזרה לכל המגורשים, אנחנו עושים את כל המאמצים שאנחנו יכולים", הדגיש שר החקלאות.