השקעות נדל"ן
השקעות נדל"ןצילום: pixabay

השקעה בנדל”ן על פי מדינות- ארצות הברית היא מדינה רחבת היקף, המחולקת למדינות שונות. לכן, בטרם תחליטו לבצע השקעה במדינה זו או אחרת, ההמלצה הרווחת היא לבדוק את מדיניות הנדל”ן הקונקרטית הנהוגה בכל מדינה. זאת, כאמור, מכיוון שהמדיניות הנישום שונה ממדינה למדינה.

אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR (סיטי אר), מסביר כי ניתן להטיל מס על מקרקעין או רכוש אישי. המס מחושב כמעט תמיד כשווי השוק ההוגן של הנכס כפול יחס השומה כפול שיעור המס, ובדרך כלל הוא התחייבות של בעל הנכס. הערכים נקבעים על ידי גורמים מקומיים ועשויים להיות במחלוקת על ידי בעלי הנכסים. עבור רשות המיסים, יתרון אחד של ארנונה על פני מס מכירות או מס הכנסה הוא שההכנסות שוות להיטל המס, שלא כמו המסים האחרים. ארנונה מייצרת בדרך כלל את ההכנסה הנדרשת להיטלי המס.

פריש מוסיף ומספר על סוגיית המיסוי במדינה המבוקשת- לכל מדינה חוקי מס שונים ויחודיים. חוקים אלה ישפיעו במידה ניכרת על כדאיות ההשקעה בנדל”ן מכל סוג שהוא באותה המדינה. כמו כן, פריש מציין את חוקי הגנת הדייר במדינה. לכל מדינה חוקים שונים משלה בכל הנוגע ליחסי הכוחות בין הבעלים לשוכרים השונים, בעניין תהליכי הפינוי, זמן הפינוי, פיקוח על מחירי השכירות ועוד.

זאת ועוד, יש לבדוק את ההתפתחות האזורית באזור ההשקעה הרצוי מכיוון שארצות הברית, כפי שאמרנו, רחבה מאוד, וישנו שוני גדול באשר לכיווני ההתפתחות של כל מדינה, של כל אזור בתוך המדינה ואפילו שוני גדול בין הערים השונות.